Snow Grey Glitter Pointer

27. listopadu 2017

UPDATE MÉHO STRAVOVÁNÍ


Docela dlouho tu nebyl žádný upovídaný článek, v kterém bych vám sdělila novinky z mého režimu. Sice s vámi sdílím moje jídlo i cvičení na dalších sociálních sítích, jako je Facebook, YouTube, nebo Instagram, ale tam vám to pouze ukážu a moc vám k tomu neříkám. 
Za posledních pár měsíců se u mě hodně věcí a návyků změnilo. Za největší novinku považuji asi to, že zkouším neustále nová jídla a potraviny. Dbám na to, abych měla co nejvíce pestrý jídelníček, abych nejedla pořád to samé dokola a i moje aktuálně nejoblíbenější jídla pořád nějak vylepšuji, nebo zkouším v různých variantách. Je to hlavně z důvodu, aby mě můj jídelníček nenudil a já neustále poznávala nové kombinace a chutě zdravého jídla. Hodně se to vyplácí. Nejenom, že jsem si zamilovala spoustu potravin, které jsem dřív nemusela, nebo mě nelákaly, ale zároveň mě zdravé jídlo baví asi nejvíce za celou tu dobu, co se stravuji zdravějším způsobem.


Jelikož jsem dala šanci spoustě potravinám a jídlům, nad kterými jsem dřív "ofrňovala" nos, objevila jsem spoustu novinek. Dnes jsem si k nim získala cestu a už je moc ráda do mého jídelníčku zařazuji. Nejvíce si mě v poslední době získalo avokádo, Tofu, či rostlinné náhražky mléčných výrobků a masa. Avokádo jsem předtím měla asi jen jednou a dneska je potravinou, která nesmí chybět na mém nákupním seznamu. Nejvíce ho miluji ke snídaním, nebo naopak k večeřím s vajíčky a čerstvým žitným pečivem. Jen ho dochutím pepřem, solí a je to aktuálně jedno z mých nejoblíbenějších potravin.


Tofu si mě naprosto získalo. Dřív mě ani nenapadlo, že něco takového budu jednou jíst a "ejhle". Tofu mám momentálně v jídelníčku opravdu často a už si bez něj některá jídla nedokážu ani představit. Za mě je nejlepší bazalkové a uzené. No a rostlinné náhražky masa a mléčných výrobků jsou u mě na denním pořádku. Jasně, dám si někdy normální sýr, dám si někdy jogurt z kravského mléka, ale třeba co se týká kávy, tak do té používám už jen rostlinné mléko a nemůžu si to vynachválit. Nejsem díky tomu po kávě nafouklá, necítím těžko v žaludku a celkově jsem s tím moc spokojená. Je pravda, že ze začátku jsem si na to musela zvyknout, ale postupem času mi to už ani nepřijde jako nějaký chuťový rozdíl. :) Pokud chcete taky přejít na přidávání rostlinného mléka do kávy, zkuste nejdřív dávat tohle mléko s kravským napůl a pomalinku přecházet na rostlinnou variantu. 


Moje poslední novinka je závislost na náhražkách masa. Maso sice jím, ale nikdy jsem ho za můj život nekonzumovala v tak malém množství, jako teď. A navíc jím jen kuřecí a ryby. Proto jsem nesmírně šťastná za to, že jsem objevila spoustu variant, jak maso nahrazovat. Nedám už dopustit na sójové párečky, Falafel a čočkové Burgery! A moje rada na závěr tohoto odstavce? Vykašlete se na předsudky, které o různých jídlech a potravinách máte, dokud je sami neochutnáte a nepoznáte, kolik živin a energie, z nich můžete čerpat a přitom si pochutnat. Ochutnávejte, poznávejte a hledejte svoje nové oblíbence a jídla, které můžete vyzkoušet. To je to, co jsem před pár měsící potřebovala. Sebrat novou sílu a udělat pár změn se sebou samotnou. Neříkám, že někdy budu vegetarián, nebo vegan, to asi určitě ne. Ale rostlinná strava, kterou zařazuji opravdu často mi ukázala další směr, který mě momentálně moc baví zařazovat do mého jídelníčku a režimu. A to by mě nikdy předtím nenapadlo.


Rozhodla jsem se, že si dám takový malý cíl a nový důvod, proč makat na jídle a při cvičení. Chci lehce shodit tuk a nějaké centimetry. Nic extrémního, žádná dieta, jen správně nastavená makra, která mi sedí přesně do puntíku. Za ty roky už znám svoje tělo, vím co na něj funguje a nefunguje a to samé vím i o mé duši. Proto nechci, ani nemůžu jít cestou nějaké drastické diety, to prostě není pro mě. I když chci dojít k nějakému dalšímu cíli a chci svoje tělo změnit, pořád to pro mě musí být zábava a musím to dělat protože chci, ne protože musím. Díky tomu netrpím, celý ten proces si užívám a nejdu do žádných extrémů. Však já ani nechci extrémní výsledky. Jen jsem si lehoučce snížila příjem. Ovšem i tak mi přijde, že jím až až a jídlo si můžu užívat i nadále.

Makra si pořád počítám. Nejenom, že jsem ráda, když vím, že nejím málo, ani moc. Ale zároveň vím, že mám pak dostatek energie, cítím se dobře a nehoní mě mlsná. To je pro mě to nejdůležitější. Jsou dny, kdy to spočítám jen od oka a jsou dny, kdy nepočítám vůbec a dám si prostě volný den bez zapisování do tabulek. To se stává převážně v dny, kdy jdu na jídlo někam do restaurace. V tomhle nejsem žádný extrémista. To už mám naštěstí za sebou. :))


Moje aktuálně neoblíbenější místo, kam si zajdu na jídlo je Pastva. Jde o veganskou restauraci na Andělu a zatím mě nikdy nezklamala. Za mě rozhodně doporučuji navštívit. Já se tam vždycky moc ráda vracím na Cheeseburger z černé čočky, nebo mrkvový Hummus s domácím chlebem. A samozřejmě nikdy nezapomenu ani na Latte se sójovým mlékem. 


Musím se pochválit za to, že dodržuji pitný režim na výbornou. Upřímně mi tohle dělalo vždycky problém a musela jsem si dodržování pitného režimu hodně hlídat. V poslední době jsem se naučila mít vodu nonstop u sebe, před a po jídle se pořádně napít, vedle počítače mít velkou láhev a po ránu do sebe na lačno dát půl litru vody s citrónem. A pokud vám mám poradit, začněte na to dbát i vy. Cítím se přes den daleko líp. Nemám tolik hlad, ani chutě a přestala jsem trpět migrénami. Za mě je tohle největší pokrok, jaký jsem v poslední době udělala a doporučila bych se na pitný režim zaměřit každému z vás. Sami na sobě brzy poznáte, že voda je život.


Hodně často si jen tak sednu k YouTube, nebo Instagramu a hledám inspiraci na nová zdravá jídla. Zdravé jídlo totiž miluji a jak už jsem psala, baví mě neustále zkoušet nové potraviny a recepty. Díky tomu si jídlo užívám a jsem se svým jídlem a režimem tak moc spokojená. :)

9 komentářů:

  1. ahoj kde kupujes ten falafel a cockový burgr si delas i sama? :)

    OdpovědětVymazat
  2. S pitným režimem s tebou naprosto souhlasím. Když občas nestihnu vypít, co běžně, tak mě pak pobolívá hlava. K jídlu - falafel jsem vyzkoušela díky tobě a je z něj můj favorit :D děkuji ti

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky, úplně mi mluvíš z duše ohledně zkoušení nového jídla a rozšiřování pestrosti jídelníčku. Je to radost s dobrým pocitem jako bonusem na víc, když víš, že ti to také něco přinese :) ... Pro mě je nejhorší stereotyp jak ve cvičení, tak stravě (i jiných ohledech) a tohle je bomba. To nepřeberné množství možností. Jsem ráda, že sdílíš, co sdílíš a že jsi taková, jaká jsi. Jsi mou inspirací. Děkuji Ti ! :) Barča

    OdpovědětVymazat
  4. Peťulko jsi moje velká inspirace, jsi krásná a šikovná �� Ale prosím, už nehubni ��

    OdpovědětVymazat
  5. Peťo super článek, takové mám nejradši:) S tím pitným režimem jsem to měla úplně stejně, a nejlepší, jak si na to navyknout, je mít láhev pořád u sebe kdekoliv a sklenici vody pořád na stole! :D A nedovedu si představit, jak jinak začít ráno, než půl litrem vody s citronem :) Mooc cením, že ochutnáváš všemožné bezmasé varianty. já sama jsem 3 roky vegetarián, no spíš se i z 80 % stravuju vegansky, a nikdy mi nebylo líp :) a moc mě těší, že i když jíš živočišné produkty, tak zkoušíš i ty rostlinné a ještě si na nich libuješ! :D Já třeba úplně miluju tofu, vegepárky a různé karbanátky. Nedávno jsem dělala domací z červené čočky a od té doby si je musím dělat pořád :D Akorát se trochu musím zlepšit ve snídaních, protože jím pořád jen ovesnou kaši, nebo lívance. Slaná mi prostě nejede:( :D

    OdpovědětVymazat
  6. fan článek :) já miluji zkoušení nových potravin :) Můžu vědět jaká máš makra ? :)

    OdpovědětVymazat
  7. S náhražkami masa to mám dost obdobně, i přesto, že jsem milovnice masa a nevzdala bych se ho :)

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  8. Spoustu věcí jsem vyzkoušela díky tobě, že jsi nám je doporučila a jsem ráda, že mám takovou inspiraci.
    Sójové párky jsou opravdu chutné v míchaných vajíčkách, zpestří to celou snídani. Samotné bych je nemohla, pořád cítím ten rozdíl mezi masnou a rostlinnou verzí a ne všude mi to sedne, ale k něčemu je přidat je super varianta :)
    Také jsem si oblíbila luštěninové pomazánky, naprosto vynikající.
    Avokádu bych tak moc chtěla přijít na chuť už jen pro jeho hodnoty, ale ať ho zkouším jakkoliv, zatím to nějak nejde. Tak snad někdy :)
    S pitným režimem jedině souhlasím, já sama s tím mám velký problém, vždy mi dělalo přítěž pít hodně, do toho jsem migrénik, tudíž je to smrtelná kombinace. Musím se dost snažit, ale trochu mi pomáhá mít při sobě hezkou láhev na pití, kterou dám i do kabelky a nosím ji všude. :)

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥