Snow Grey Glitter Pointer

28. října 2017

DO CVIČENÍ DÁVÁM VŠECHNO


Co se týká jídla a celkově zdravého životního stylu, vždycky říkám ostatním a celkově hlásám do světa, že stačí jít zlatou střední cestou. V poslední době je pro mě opravdu nesmírně důležité mít sama se sebou harmonický vztah, poslouchat svoje tělo a vnímat to, co mu vadí, nebo naopak vyhovuje. 
Co se týče jídla, tak je to za mě naprosto nejlepší možný způsob, jak dojít do fáze, kdy vám jídlo dělá radost, ale zároveň vás a vaše tělo posouvá tím správným směrem a za cílem, po kterém toužíte. Ovšem u cvičení se můj názor na toto malinko liší. Každý den máte možnost dát svému tělu nový podmět k tomu, aby se mohlo měnit, tvarovat, zpevňovat. Den má 24 hodin denně. Za den sníme několik porcí jídel. Kolik porcí jídel přes den sníme se liší u každého z nás. Ale každý z nás má možnost naše tělo, zdraví a výsledky ovlivňovat jídlem 24 hodin denně. To je přeci dost času na to, abychom si rozmysleli, naplánovali, uvařili a snědli to, co chceme. Jenže se cvičením to je úplně jinak. Já osobně jsem typ člověka, který by jedl klidně 24 hodin denně a to i v kuse. U cvičení se to liší. Někdo vydrží cvičit 20 minut, někdo pár hodin, ale pochybuji, že bych dokázala makat den v kuse.
Chci tím říct, že jídlo můžeme ovlivňovat neustále. Neustále se můžeme rozhodovat, zda si dáme něco nezdravého, nebo jestli naopak budeme jíst vyváženě a kvalitně. A tím vlastně nonstop ovlivňovat s každým jídlem i naše výsledky. Pokud jíme denně například pět porcí jídla. Máme rovnou 5 možností, jak denně makat na lepším já. Ale cvičíme většinou jen párkrát do týdne. Tím pádem máme při cvičení mnohem méně času na to, abychom naše tělo někam posunuly. Já osobně mám na to zhruba 5x týdně hodinku. Což je oproti 168 hodinám za týden, kdy můžu řešit jídlo veliký rozdíl. 


Hlavní myšlenka dnešního článku je v tom, aby jste do cvičení dávali všechno. I když se vám nechce, i když jste líní a otrávení podzimem, vzchopte se. Cvičení nám zabere jen chvilku a je jen na nás jestli trénink bude o ničem, nebo jestli z něj vytěžíme maximum. I ta hodinka cvičení ke které se nejdřív nutíte, stejně nakonec uteče, jako voda. Každý z nás má hranice jinde. Mě jdou kruháče, různé druhy intervalových kardio cvičení, miluji posilování s vlastní vahou, či lehkou zátěží. Ale ve chvíli, kdyby mi někdo dal na záda 100 kg a řekl mi, ať udělám dřep, tak se z něj už nezvednu. Naopak existují lidé, kteří by dřep zvládli, ale u mých kruháčů by mě proklínali. Každý jsme jiný. Každého z nás i něco jiného baví. Ovšem nejvíc důležité pro nás všechny je to, abychom se při cvičení nelitovali a uvědomili si, jak moc můžeme jedním tréninkem ovlivnit naše tělo, jeho fyzičku a zlepšování se. 

I já pár let zpátky myslela, že udělám dva dřepy, tři sklapovačky a budu mít tělo a fyzičku, po které jsem tolik toužila. Při cvičení jsem se ani nezapotila. Nefuněla jsem, neproklínala sebe samotnou a nezanadávala jsem si. Ale když jsem se tenkrát zastavila na místě a nikam jsem se neposouvala, došlo mi, že musím zpřísnit cvičení a dávat do toho víc. V posledních měsících ale makám při cvičení, jako nikdy. Snažím se dávat do každého tréninku opravdu všechno. Správný trénink poznám podle toho, že sama sobě nadávám, co jsem to zase vymyslela za workout, jsem rudá a teče ze mě už po deseti minutách cvičení. Jen v takových chvílích mám totiž pocit, že se zlepšuji a někam se posouvám. Překonávám sama sebe. Dělám cviky, které jsem dřív nenáviděla, protože mi nešly, nebo protože jsem na ně neměla fyzičku. Prostě jsem je zařadila do tréninku a hotovo. Přestala jsem se litovat a kňourat, že je to náročný a že nemůžu. Po pár týdnech přišlo rapidní zlepšení a najednou mi nedělají takový problém. Dokonce se na ně těším a ráda je do tréninků zařazuji, protože vždy při jejich cvičení cítím, jak moc jsem zlepšila svůj přístup a díky tomu i fyzičku a mé tělo. 



Netvrdím, že máte cvičit 7x týdně tři hodiny. Klidně si nechce stejný počet tréninků, které máte. Klidně si nechte i časové rozpětí cvičení. Ale příště, až si budete plánovat, co budete cvičit, vzpomeňte si na mě a dejte si vážně do těla. Cvičení by nám mělo dělat radost. A právě proto vás chci namotivovat tímto směrem. Co je totiž víc, než se totálně zničit tréninkem, překonat sám sebe a ještě se posunout o další kousek dál. Snažím se toto moje pravidlo vštípit do hlav i mým klientkám. Ani nevíte kolikrát se mi stalo, že mi napsaly, jak moc mě u mých tréninků proklínaly. Ovšem ještě se mi nestalo, že by zpráva nepokračovala slovy, jak je cvičení najednou hrozně bavilo a jak se už těší na jejich zlepšování se. Je to prostě nejvíc. :) Každý trénink berte jako výzvu, jako kraťoučkou dobu k tomu, aby jste se někam posunuly a dávejte do cvičení maximum. Najednou tréninky dostanou úplně nový směr a rozměr.

7 komentářů:

  1. Krásně a pravdivě si to Péťo napsala :) Děkuju za každý článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslíš, že cvičenie je vec, ktorá človeka začne baviť až ju začne robiť? Alebo treba hľadať miesto toho niečo čo viem, že by ma bavilo? :/

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Péťo, měla bych na tebe otázku. Sleduji tě dlouho, byla a pořád jsi moje velká motivace :) ale když jsem tě začala sledovat, tak tvoje tréninky byly pouze ve fitku a občas cvičení doma. Chtěla jsem se zeptat, co tě přimělo k tomu do fitka už nechodit a cvičit jenom doma? Děkuji a měj se krásně, ať se ti daří a dělej víc cvičících videí, jsou super a člověk si fakt mákne! :)

    OdpovědětVymazat
  4. perfektní přístup :) jsi vzor :))

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně s tímto se poýkám poslední dva týdny.. takové nuccení do cvičení a následné jen odjetíněčeho,conemá ani hlavu, ani patu.
    Ale právě jsi mě dostatečně namotivovala to změnit!! :D

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu perfektní článek plný obrovské motivace :)
    Děkuji za to, že Tě máme, Péťo. Když cvičím, tak nejvíce právě u Tvých videí, nejlépe jet podle 30denní výzvy, spojovat si dvě videa a udělat si z toho příjemných pár minut ''dobrého'' pro sebe. Jak píšeš, nadáváme u toho a proklínáme sebe i ostatní, ale je to nakonec jen chvilička z celého dne.
    S jídlem naprosto souhlasím, je to naše životní cesta a je na nás, jak kvalitně si vybereme naše tělo zásobovat.
    Je super, že tohle pro nás píšeš a udáváš nám směr, poslední dobou jsem se sekla a necvičila a už se každým dnem přemlouvám, ať se zase vrátím do pův. kolejí, protože jde sebevědomí zase dolů a tenhle článek mě namotivoval tak, že zítra začnu hezky od prvního dne podle Tebe a budu ráda, když se pohnu :D :)
    Potom budu mít ale skvělý pocit, a to mi za to stojí.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezky napsané a super motivace:)

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥