Snow Grey Glitter Pointer

16. září 2017

VYPNI TĚLO & MYSL

Dneska mám pro vás docela "spešl" článek. Připravila jsem si pro vás tipy k tomu, jak vypnout mysl, tělo a jak si pořádně užít relax, či odpočinek.
Ještě než se vrhneme na samotné tipy, ráda bych zmínila to, proč je odpočinek důležitý. Odpočinek celkově beru jako takovou očistu těla a mysli. Načerpáme sílu, dobrou náladu a naše tělo má novou energii na to, aby pracovalo tak jak má. I když si nějací lidé myslí, že dávat 100% do všeho je užitečné, většinou tím nadělají větší paseku, než kdyby si občas odpočinuli a jejich tělo na chvíli vypnulo.
Odpočinek se týká i cvičení. Ten, kdo si myslí, že cvičit 7x v týdnu je super, ten je na omylu. Tělo a i svaly na něm si potřebují odpočinou a zregenerovat. Díky tomu může mít člověk který cvičí 4x týdně daleko větší výsledky než ten, kdo maká v týdnu 7x. Ale nejde jen o výsledky. Jde i o to, že se může člověk cítit přetažený, bez síly na pořádný trénink a nakonec může dojít až do fáze, kdy tělo začne rezignovat a cvičení mu nepůjde, ani kdyby se snažil, co to jde. I vaše tělo si občas zaslouží oraz. Pokud samozřejmě potřebujete pohyb každý den, zkuste vyměnit posilování, nebo náročné tréninky párkrát v týdnu za něco lehčího. Za mě je výborná na relax a vypnutí například jóga, či procházka v přírodě. Uvidíte, že se vám pak bude další dny cvičit daleko lépe a s větší energií a silou.


Na mě nejlépe funguje den jenom pro sebe. Na všechno se vykašlat a jen celý den dělat to, co chci. Zacvičit si, něco dobrého si uvařit k jídlu, udělat si nějaký beauty procedury a jen relaxovat. Když už zařadím nějaký takovýto den, snažím se být co nejméně v kontaktu na sociálních sítích, nechodit nikam mezi lidi a snažím se být fakt jenom sama se sebou. To je za mě největší balzám na tělo plné stresu a na tělo, které si potřebuje odpočinout. Pokud na to někdo z vás nemá čas, nemusí to být celý den. Někdy stačí i hodinka klidu jenom pro sebe a hned se člověk cítí v tomhle uspěchaném světě daleko líp.


Když jsem před pár měsíci žila ještě nonstop ve stresu, nejvíc mi vždycky pomáhalo totálně vypnout. Stačilo mi jen pár minut a i ty mě dokázaly nabudit neskutečnou energií, kterou jsem tenkrát potřebovala jako sůl a opravdu mi scházela. Tenkrát jsem v nějakém videu s jógou narazila na to, že je hrozně příjemný jen tak si lehnout na zem někam do ticha. Natáhnout nohy, nebo si je opřít o zeď do výšky. Natáhnout ruce od sebe, uvolnit celé tělo a jen vnímat svůj dech. No upřímně, kdy se vám povede jen tak ležet v tichu, uvolnění a vnímat jen svoje dýchání? Hrozně jsem si vždycky této chvíle vážila a možná i proto mě tolik nadopovala energií. Je totiž hrozně příjemné jen tak ležet, vypnout mozek, přestat myslet na to, že existují nějaké starosti, či stres a odprostit se od světa. Dodnes to občas dělám a je to můj oblíbený rituál.


Další můj oblíbený odpočinkový rituál jsou sluchátka s oblíbenou hudbou. No a při nejlepším v kombinaci s teplou peřinou a postelí. Nejmíň milionkrát jsem do postele ulehla s největší depresí, dala jsem si sluchátka do uší, pustila si oblíbenou hudbu, koukala do zdi, nebo měla zavřené oči a klidně i několik hodin opustila svojí hlavou tento svět. Je to neuvěřitelně přínosné. Je vám příjemně díky vaší oblíbené hudbě, kterou máte nahlas v uších. Nic jiného neslyšíte. Pokud máte zavřené oči, tak ani nic jiného nevnímáte. No a pak už vám nezbývá nic jiného, než krásně relaxovat a uklízet si ve vaší hlavě nepořádek a zbavovat se negativních pocitů a myšlenek. 


Sice jsem největší milovník přírody, ale upřímně si myslím, že příroda dokáže každému předat svoji energii. Stačí jít někam do lesa, na louku, k vodě, či někam, kde je vám prostě dobře a rázem to člověku dodá strašně moc sil. Můžete rovnou aplikovat buď to ležení na zemi a vnímání svého dechu, či sluchátka do uší. Na mě skvěle funguje i jen tak se procházet, sedět na lavičce, či ležet někde v trávě. Často chodím ven sama. Hrozně mě to uklidňuje a připadá mi, že mi pak příroda předá daleko víc síly.


Momentálně mám kolem sebe ty nejlepší lidi na světě a jsem nesmírně ráda, že i oni mi často dokáží pomoci v tom, abych dokázala vypnout a dokázala si psychicky odpočinout. Trávit čas s někým, koho máte rádi je asi to nejvíc a člověku to opravdu nesmírně pomůže. To ale asi každý moc dobře ví. Spíš to tady zmiňuji proto, že jsem dřív ve všem tom shonu a stresu zapomínala mít čas i na kamarády a lidi, s kterými jsem vždycky ráda trávila čas. Nesmíme zapomínat na to, že máme někoho rádi. Proto občas vyměňte práci a řešení starostí a strastí za to, že někam vyrazíte s lidmi, kterých si vážíte. Hrozně vás to nakopne!


Další zaručený způsob a tip, jak si odpočinout je to, aby jste dělali něco, co vás baví. Samozřejmě jde teď spíše o odpočinek vaší hlavy a získání lepší nálady, ale někdy je daleko užitečnější pro odreagování zvolit odpočinek aktivní. Za mě je to například psaní blogu, cvičení, vaření či natáčení videí, nebo dokonce moje milované nakupování. Tohle všechno jsou činnosti, při kterých totálně vypnu mysl a soustředím se jen na to, abych si užívala volný čas.


No a když už se tu bavíme o odpočinku, tak bez pochyb musím zařadit i kvalitní a dostatečný spánek, který je pro tělo nesmírně důležitý. Jak pro naši mysl, která je pak mnohem méně ve stresu, tak pro naše tělo, které pak dokáže fungovat tak jak má. Asi všichni moc dobře víme, že by člověk měl naspat ideálních 8 hodin. Pokud já dostatečně nespím je pár věcí, které jsem na sobě zpozorovala. Mnohem více mě přes den honí mlsná, nemám vůbec chuť ke cvičení a jakékoliv aktivitě a daleko lépe podléhám stresovým situacím a celkově stresu. Proto jsem se naučila, že když ráno druhý den brzo vstávám, ulehnu do postele raději dřív, abych mohla následující den fungovat tak, jak si přeji a jak potřebuji.

3 komentáře:

  1. Já poslední dobou válčím s nepravidelým spánkem, to jsou ty prázdniny...... Snad už to začnu zase srovnávat, už to na sobě totiž pociťuju.

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu moc hezky napsáno. :) Odpočinek a regenerace jsou 2 moc důležité faktory spokojenosti a vyrovnanosti. Dříve jsem neuměla odpočívat (třeba jsem "musela" cvičit každý den a dělat vše do školy na 100 %)a "neměla" čas na sebe ani své koníčky - mám pocit, že v té době jimi byla pouze škola. :/ Teď si dělám své odpočinkové dny plné relaxu a dělám právě to, co chci. Někdy je to samozřejmě těžší, když vím, kolik práce a povinností mě ještě čeká, ale učím se to. :) Hezký den, Míša. :))

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥