Snow Grey Glitter Pointer

22. ledna 2017

SUPLEMENTY KE CVIČENÍ


Dneska pro Vás mám další odpověď na Váš hodně častý dotaz, který mi píšete. A to jaké užívám fitness doplňky stravy, nebo-li suplementy při cvičení.
Na úvod bych chtěla jenom zmínit to, že doplňky stravy jsou opravdu jen pomocníci a rozhodně se jejich potřebné množství liší podle toho, jak moc aktivní jste. Nemyslete si, že protein za Vás vybuduje svalovou hmotu a Vy nebudete muset hnout ani prstem a jíst cokoliv. Nebo že si dáte BCAA před tréninkem a nikdy Vás nebude bolet žádný sval. Všechno souvisí se vším a proto i doplňky stravy potřebují trochu pomoct Vaším jídelníčkem a pohybem, aby mohly fungovat a účinkovat tak, jak si přejete a jak od nich očekáváte. A i když si možná řeknete, že některé doplňky stravy, které tu uvedu, jsou třeba dražší ... pro mě je to investice užitečná, takže ty peníze za to obětuji a nijak mi to srdce netrhá. Ne všechny doplňky stravy, které Vám tu dneska představím, beru každý den, protože jak uvidíte, mám jich docela dost. 


Hodně holek se bojí proteinu a víte proč? Bojí se, že ho vypijí a během 10ti minut jim vyroste biceps daleko větší, než biceps kdejakého kulturisty. Mají strach z toho, že při pití proteinu v kombinaci s nějakým sportem naberou hrozně rychle nejmíň 50 kilo svalové hmoty a budou vypadat, jak nějaký "Švarcenegři". Ale já tuto obavu beru. Taky jsem dřív měla takovou domněnku a vážně jsem si myslela, že si k proteinu jen čuchnu a budu rázem jak nějakej chlapák. A proto i moje začátky s proteinem byly dost skeptické. Ovšem když mi byl doporučen od mého kamaráda, který hodně cvičí, jako základní suplement ke cvičení, snažila jsem se tomu uvěřit a získat si k proteinu důvěru. Protein piju zhruba přes rok a že bych byla teda nějaká korba, to se říct nedá. :D Protein je opravdu jen doplněk stravy. Protein = bílkovina, tím pádem je to dost výhodný zdroj kvalitních bílkovin pro každého, kdo se snaží jíst zdravě a cvičí. Jako další slouží skvěle k ochraně a regeneraci svalů, což je další plus pro ty, kteří tvrdě makají a svaly chtějí budovat. A jako poslední a největší výhoda proteinu je podle mě to, že Vám zpestří jídelníček. Pokud si vyberete opravdu chuťově dobrý proteinový prášek, rozhodně ho využijete i v kuchyni. Já ho například přidávám do zdravých koláčů, ovesných kaší, nebo třeba lívanců, či Mug caků. Jídlu dodáte jak bílkoviny, tak sladkou chuť.
Dřív jsem pila protein po každém cvičení. Momentálně si ho občas dám jako menší svačinu před cvičením, nebo ho využívám už jen do sladké kuchyně. Rozhodně bych ho i já doporučila jako základní doplněk stravy pro všechny, kteří cvičí a tady máte moje oblíbence, které stojí za to vyzkoušet.

Pro holky - MY PROTEIN - ACTIVE WOMAN DIET BLEND - příchuť marshmallow 

Na pečení, do kaše či na svačinu - THE PROTEIN WORKS - WHEY PROTEIN 80 - příchuť coconut creme

Po cvičení - PROM IN - HYDRO OPTIMAL WHEY - čokoláda

Já užívám 30g prášku s 250-300 ml vody podle potřeby. Většinou jen v tréninkové dny.



BCAA bych doporučila všem, kteří na sobě opravdu makají a chtějí si hlídat těžce vydřenou svalovou hmotu. Sval je totiž složen z bílkovin, bílkoviny z řetězců aminokyselin a jednu třetinu z nich tvoří právě BCAA. A při vysoké intenzitě cvičení dochází právě k jejich vyčerpání. A proto je používám právě před tréninkem, nebo během něj. Při jejich použití dám svému tělu velice vhodný zdroj BCAA a tím pádem si je nebere z mých svalů. Hodně jednoduše řečeno. Naopak konzumací BCAA po tréninku pomůžeme svalům k regeneraci a tělo nás nebude následující dny tolik bolet po odmakaném tréninku. BCAA nejenom že ráda piju, protože mi opravdu chutnají a je to takové zpestření, protože normálně piju jen neslazenné čaje a čistou vodu. Ale zároveň mi přijde, že mi opravdu pomáhají. Před tréninkem mi dodají energii, oddálí únavu a jako bonus jsou ochránci mých svalů. Takže za mě palec hore a rozhodně další suplement, bez kterého bych si tréninky nemohla představit. Já mám nejraději instantní, které smícháte s vodou. Existují ale i v jiných formách.

BODYLAB - příchuť zelené jablko, broskev ledový čaj a kaktus/limeta

PROM-IN SYNERGY - pomeranč

Já užívám 5-10g prášku s 350-450 ml vody podle potřeby. Většinou v tréninkové dny.


 A tady máme dalšího mého oblíbence, čímž je čistý kofein. Kdo má náročnou práci a často je bez energie na trénink, či na normální fungování, rozhodně bych mu tento doplněk stravy doporučila. Nejedná se o nic víc, než o tabletku s obsahem kofeinu, který Vás nakopne a dodá Vám energii na pořádně odjetý trénink. Já sama jsem v práci 8 hodin na nohou, kolikrát se sotva zastavím a většinou lítám po salóně celou směnu sem a tam. Do toho blog, příprava jídla a dalších milion povinností a když je třeba čtvrtek, pátek ... občas už vážně nemám sílu na to, odjet trénink tak, jak bych si přála. Proto je kofein mým velkým pomocníkem. Někdy si dám prostě malý silný presso a někdy šáhnu po tabletce. Účinný před tréninkový nakopávač za nízkou cenu. Dokonce pomáhá tělu i k lepšímu spalování tuků.



Když už kofein zvolím, dám si jednu tabletku zhruba 20-30 minut před tréninkem.


A poslední pomocník je spalovač. Spalovač slouží, jak asi víte, ke spalování tuků. Já sama ho neužívám před každým tréninkem, ale většinou před kardiem, když se chci fakt pořádně zničit a vytěžit z něj maximum. Spalovač bych opravdu doporučila jen lidem, kteří se pravidelně hýbou. Dodá Vám povzbuzení před tréninkem, energii a jako poslední výhoda je to, že budete o trošku více spalovat. Pozor ovšem na jeho dávkování. Například u Red Cellu od TPW je napsáno dávkování tři tablety před tréninkem a mě stačí jedna, abych se cítila při cvičení dobře. Když si dám dvě, už se cítím fakt hodně přehřátá a strašně ze mě lije a tři jsem ani raději nezkoušela, protože to by to se mnou nejspíš seklo. :D Takže na to opravdu bacha a začínejte raději na menších dávkách a zkoušejte, jak to Vašemu tělu bude vyhovovat.



Já používám většinou jen před kardiem, občas před silovým tréninkem. Jednu tabletu, 20-30 minut před tréninkem. 


A v čem tyto všechny doplňky stravy přenáším do fitka a z fitka? V těchto opravdu užitečných a vychytaných věcičkách. První krabička je úplně ideální na tabletky, když třeba cestujete. Šejkr mám na BCAA nebo proteinový prášek. Poslední nádobka na tabletky jde k šejkru přidělat, takže máte všechno po kupě. :)


A pokud si nevíte rady, jaký přípravek pro Vás bude ideální, jaký Vám bude vyhovovat jak chuťově, či konzistencí, nebo složením, stačí si koupit vzorečky a jednotlivé výrobky otestovat. Přeci jenom ... suplementy nejsou levnou záležitostí a pokud opravdu chcete investovat, doporučila bych začít tím, že zkusíte vzorečky a pak se rozhodnete. Předejdete tak tomu, že budete vyhazovat protein za tisícovku do koše, protože Vám nechutná, nebo Vám doma bude ležet balík s BCAA, které Vám například připadají špatně rozpustné.

Příště se můžete těšit na článek o tom, jaké užívám vitamíny a minerály a já doufám, že se Vám dnešní článek líbil. Hezký den! :)

6 komentářů:

  1. Skvělá inspirace :) ��❤��

    OdpovědětVymazat
  2. Používám proteiny, BCAA a pijí hodně kávy. O spalovači pořád přemýšlím.

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý článek, díky za něj!
    A díky celkově za Tvé příspěvky, protože mě nakoply k tomu, začít něco dělat.
    Pro začátek jsem si objednala tenhle balíček: http://www.myprotein.cz/sports-nutrition/active-women-balicek-pro-tvarovani-postavy/11331063.html + budu dokupovat BCAA právě od Bodylabu.
    Vše inspirováno Tvými příspěvky na Instagramu, takže ještě jednou velké děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja mám hrozne rada výrobky od BIOTECH USA. ... najviac sa mi osvedčili jedine spalovač mam Lipo 6ultra black. Teraz chcem skúsiť protein pre ženy , čiže diétny tiež od BiotechUSA Ultraloss :) vlastne chcem od sekcie ultra lss skusiť aj spalovač aj protein aj l carnitine :)

    OdpovědětVymazat
  5. A co sacharidy po tréninku? O těch se vůbec nezmiňuješ.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, chtěla bych se zeptat... je mi 14 a začínám, myslíte, že je vhodné už v tomto věku začít užívat suplementy, či jestli mi to nemůže spíše uškodit..? Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥