Snow Grey Glitter Pointer

19. září 2016

LÉTO JE FUČ, ALE MOTIVACE JE ZPĚT


Áhoj, dneska pro Vás mám povídání, které jsem měla v plánu až na konec měsíce, ale když si poslední dva týdny všímám, kolik lidí má krizi a nemůžou najít po rozmlsaném létě tu ztracenou a tolik důležitou motivaci, bez který to prostě nejde, rozhodla jsem se zveřejnit moje tipy a triky, jak s tím zabojovat, už dneska. A já doufám, že až tohle dočtete, budete zas plný energie ke cvičení a k dodržování zdravého jídelníčku. A doufám, že do toho zase půjdem všichni společně naplno.

Teď Vám trošku popovídám o tom, jak to mám já. Sama osobně se moc se ztrátou motivace nepotýkám a když ano a přijde nějaké stinné období, což se stalo zatím jen jednou, nejvíc na mě zabírá to, odpočinout si. Většinou totiž, když mi dojde motivace, tak to u mě znamená, že jsem totálně bez energie, mám hodně povinností a už vůbec na cvičení nemám sílu. Jsou dny, kdy se prostě seberu a hecnu se, ale nejsem stroj a už jsem se naučila cvičení odložit na další den, když vím, že se cítím pod psa. Jen jednou za ten rok se mi stalo, že jsem tuhle ztrátu motivace měla delší dobu. Cejtila jsem na sobě, že do fitka chodím otrávená, a že při cvičení sotva zvednu obvyklou váhu, s kterou normálně cvičím. Byla jsem z toho akorát demotivovaná. Jediný co přitom stačilo udělat, bylo to, abych jeden týden vynechala úplně cvičení. Chodila jsem na procházky, ven, byla jsem na koncertu a prostě jsem si fyzicky i psychicky odpočinula. Tento týden mi dal nejenom motivaci, ale uvědomila jsem si spoustu věcí. Možná si i Vy vzpomínáte na články v této době, kdy jsem oznámila tady na blogu, že už asi nejsem takovej motivátor, jako jsem byla dřív. Před tím týdnem jsem byla totálně fanatizovaná mým novým životním stylem a po tom týdnu odpočinku a věnování se i jiným věcem, než jen tomu, kolik toho přes den sním a jestli jsem dodržela makra, jsem byla úplně jiným člověkem. Od tý doby vím, že když si něco dobrýho dám, tak se nic nestane, ba naopak, a když si občas nezacvičím, kvůli únavě, tak za ten den nepřiberu 20 kilo. Sice jsem trochu změnila názor, ale to nic nemění na tom, že motivace byla zpátky. Stačilo si prostě psychicky i fyzicky odpočinout. Nejsme stroje, roboti ani nic podobnýho a když cítíme, že jsme vyčerpaní a nemáme sílu, musíme dát našemu tělu zasloužený odpočinek. Na tom není nic špatného.

Po létě jsme rozmlsaný z grilovaček, dovolených a výletů, kde padla zrmzlina, nebo dobrej dortík a z festivalů, kde tekl alkohol proudem. Nikomu se nechce zase makat. Né, že bych celý léto ležela někde opilá, nebo jedla nezdravý jídla třikrát denně, to ne. Ale i já jsem měla malinko volnější režim. Jedla jsem zdravě, hýbala jsem se, to ano. Ale občas jsem si něco taky dala. Sice to nebyl alkohol, ale zmrzlin jsem měla vážně hodně. Ještě teď vzpomínám na tu s příchutí lískovýho oříšku z Pura, která byla asi ta nejvíc nejlepší zmzlina jakou jsem tohle léto měla. O dovolenou jsem ani nebyla ve fitku, cvičila jsem si hezky na chatě, chodila na procházky, na kolo. A hlavně jsem běhala, což jsem si opět a zase zamilovala. 


Já to chápu a Vy byste to měli taky chápat. K létu prostě mlsání, válení šunčiček na sluníčku taky a proto nemějte výčitky, že třeba Vaše léto nebylo až tak #healthy nebo #fitness, jako tomu bylo v době, kdy venku nebylo 79378 stupňů. Vyprdněte se na nějaký výčitky, čas se nevrátí a pokud jste si léto užili, tak proč si hezký vzpomínky kazit nějakým proklínáním sebe, že jsem možná neměla jíst to a to, a že jsem možná mohla víc na tý dovolený cvičit a míň se válet na lehátku.

Léto je ale fuč a je na čase zase šlápnout na plyn a jít do cvičení a zdravého jídelníčku na plno. Nebojte, nejste v tom sami. Skoro každej to měl stejně jako Vy, léto si užíval a teď se nám všem nechce zase zpátky do režimu, ale věřím, že to zvládneme a hlavně vím, že když si párkrát zacvičíte, párkrát si připravíte papání do práce, dostanete se zpátky do režimu rychleji, než si myslíte. :) Já už jsem začala zase chodit po dovolený do fitka. Je to zhruba 2-3 týdny zpět a už si ani neumím představit, jak jsem bez toho fitka mohla 14 dní vydržet. :)



Začíná novej rok, další podzimní a zimní makání na lepším těle, aby to příští jarní a letní odhalování našich postav za něco stálo a já věřím, že to dotáhnem ještě daleko a už jen to by nás mělo motivovat. Přece jenom na letní formě se maká přes zimu. :P Tak šup. Náplánujte si cvičení, jídelníčky, vemte svou motivaci, řekněte létu sbohem a jde se zase makat! :)

6 komentářů:

  1. Super článek, máš naprostou pravdu! :) Přesně jak jsi napsala, ne že bych v létě vůbec necvičila, nebo jedla nějak extra nezdravě, ale ty grilovačky, dovolené a zmrzlinky se taky nasčítají a s váhou mi to trochu pohnulo. Každopádně jsem od září zase najela na svůj režim, který mi tak moc vyhovuje a během těch 2-3 týdnů teď si cvičení a hlavně chystání a přípravu svých zdravých jídel zamilovala snad ještě víc, než před létem! Teď terpve asi 2 dny necvičím, kvůli nachlazení a upřímně, už se nemůžu dočkat, až nemoc přejde a já budu moct zase vyběhnout ven nebo si doma zacvičit, jak moc mi to chybí :D Doufám, že mi tenhle přístup a motivace vydrží i dál, vlastně nám všem vydrží dál a pěkně na sobě přes podzim a zimu všechny zamakáme! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc ! Je fakt super to takhl číst i od Vás, že to máte stejně. Myslím, že je to naprosto přirozený v lětě si takhle užívat. :)) Proto jsme snad zbytek roku makali ne? Měj se krásně a brzy se uzdrav.

      Vymazat
  2. :DDD tak já se tady normálně směju, právě jsem dopsala článek na tohle téma a několik vět mám dokonce uplně totožnejch... slušnej výkon, teď akorát nevím, kdy to mám publikovat, aby to nebylo tak trochu divný :D každopádně teda naprosto logicky teď sděluju absolutní souhlas s tvými názory <3

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říct že skvělý článek. Měla jsem to podobně. Pořád jsem se jenom zajímala kolik toho sním abych splnila své makra a když jsem si dala něco navíc tak jsem se za to nenáviděla a už sem upustila uzdičku a hresila jsem kde se dalo. Ted už ale vím kde byla chyba a byla to moje hlava, myšlení. Taky si říkám že mám celý život na to abych si šla za svým snem a jeste s mou cukrovkou to není dvakrát jednoduché, ale pořád mi to nestojí za to abych se nenáviděla za 5 g sacharidů na víc nad své makra 😅 jinak motivace mi přišla naproti právě s takovým pochmurnym podzimním počasím a jsem ráda a plná nasazení se do toho pořádně opřít! Jsi skvělá pokračuj ve své činnosti dále, jsi dost motivující 😊 mej pěkný zbytek dne ❤

    OdpovědětVymazat
  4. Musím říct že skvělý článek. Měla jsem to podobně. Pořád jsem se jenom zajímala kolik toho sním abych splnila své makra a když jsem si dala něco navíc tak jsem se za to nenáviděla a už sem upustila uzdičku a hresila jsem kde se dalo. Ted už ale vím kde byla chyba a byla to moje hlava, myšlení. Taky si říkám že mám celý život na to abych si šla za svým snem a jeste s mou cukrovkou to není dvakrát jednoduché, ale pořád mi to nestojí za to abych se nenáviděla za 5 g sacharidů na víc nad své makra 😅 jinak motivace mi přišla naproti právě s takovým pochmurnym podzimním počasím a jsem ráda a plná nasazení se do toho pořádně opřít! Jsi skvělá pokračuj ve své činnosti dále, jsi dost motivující 😊 mej pěkný zbytek dne ❤

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Peťo
    Chtěla jsem se tě zeptat jak to máš po nemoci se cvičením. Jestli třeba týden ještě necvicis nebo si třeba dáváš jen lehčí tréninky. Ptám se protože jsem nemocná a nevím co mám dělat abych nevyšla z režimu. Také mi doktor napsal klidový režim tak nevím jestli vůbec necvicit nebo aspoň cvičit jen posilování. Budu ráda za odpověď a přeji hezký den. Jsi moje nej motivace 😊❤

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥