Snow Grey Glitter Pointer

23. července 2016

MŮJ TRÉNINKOVÝ NEPLÁN

Ahoj! Tak Vás zase zdravím.


Opět jsem se na dnešek těšila právě proto, že budu mít klid, čas na blog a konečně si trochu odpočinu díky volnu. Dneska bych Vám chtěla dát nějaký tipy a rady, které se týkají tréninku a cvičení. Nejvíc se zaměřím asi na to, jak si sestavit nějakej svůj plán, jak tréninky rozvrhnout a jak často cvičit, protože takové dotazy mi chodí opravdu nejčastěji a protože jsem teď měla období psaní článku spíš o psychice a vztahu k jídlu. Jelikož mám hodně tipů, asi dneska začnu tím, že Vám řeknu, jak jsem to měla já, jak to mám teď. 


Plánuju tréninky, tak jak se mi to hodí a na co mám chuť. Nemám to tak, jako většina lidí, že bych měla například každý pondělí ramena a nebo každou sobotu uběhnout 10 kilometrů. To vůbec. Sice je pravda, že jsem to taky zkoušela mít takhle nastavený, ale brzo mě to omrzelo. I když si třeba řeknete, že práce v kadeřnictví není nic náročnýho, občas toho mám fakt dost. Celý dny tam lítáme, stojíme na nohou, musíme bejt příjemný, milý, usměvavý a jelikož salón kde pracuju je obrovskej, někdy tam podle mého iPhonu ujdu i přes 10 tisíc kroků za jednu směnu. :D Pondělí, úterý většinou ještě jde. Ale od středy už jsem unavená a modlím se, ať přijde nějaký volno. Právě proto musím plánovat tréninky, tak jak jsem uváděla na začátku tohodle odstavce. 
Je to pro mě mnohem lepší, nemusím se stresovat z toho, že mám odjet trénink nohou, když jsem totálně vyřízená, nebo když mám odpolední a nestíhala bych to. Tréninky teda přizpůsobuji mé energii, náladě a směně v práci. 
Ale abyste si nemysleli, že to je u mě úplně bez pravidel, takhle to mám jen s plánovaním tréninků. Samotné cviky v tréninku a partie, které chci odjet, ty neměním. Každý týden mám za úkol odjet trénink nohou a zadku, hrudníku a zad, ramen, tricepsu, bicepsu a břicha a pak nějaký to kardio. Když mám chuť a náladu nohy a zadek si dávám dvakrát týdně a nebo si odjedu ještě nějaký cvičení doma, nebo na chatě s vlastní vahou. Takže moje základní tréninky jsou 4, v kterých procvičím celé tělo. Pak většinou jeden běh, nejčastěji v den, kdy mám volno, abych nemusela cestovat do fitka. 

Někdy se samozřejmě stane, že něco vynechám, nebo naopak něco odcvičím dvakrát, ale nehroutím se z toho a snažím se to pak napravit. Mnohem důležitější je pro mě třeba to, abych odjela v týdnu nohy a zadek, než abych drtila hrudník. Taky je jasný, že když energii mám, odjedu si Legs day, při kterém fakt člověk potřebuje sílu a naopak když vím, že už mám dost, dám si ruce, které jsou přece jenom míň náročnější. 
Vím, že hodně holek necvičí takhle celé tělo. Jedou do kola jen nohy a zadek, nebo ještě tyto tréninky prokládají nekonečným kardiem. Já jelikož chci mít postavu souměrnou a nechci mít pevný nohy a rozkydlý ruce v tílku, snažím se cvičit každou část těla. A hlavně mě to takhle baví. I když Vám třeba může připadat divný, proč cvičím ramena, když to za prvé na mě není ani vidět a za druhé to holka "nepotřebuje", pro mě je to milovanej trénink, kterej mě fakt baví asi nejvíce, i když při něm trpím. A například jeden cvik právě z tohoto tréninku mi pomáhá zlepšovat zadní část ramen, kterou potřebuji k tomu, abych chodila rovná a aby mě tolik nebolela záda. Což je v mém zaměstnání vážně potřeba.


Hodně se moje tréninky za poslední dobu změnily. Když jsem začínala cvičit, našla jsem si nějaký cviky do fitka na internetu a podle toho jsme s Niki jely dokola a dokola. Odhadovala bych to zhruba na takový 4 měsíce, možná i víc. To samozřejmě pro tělo není úplně ideální, když člověk jede takovou dobu furt to samý. Svaly už nedostávají takový impulsy a tolik nepracují, jelikož jsou na cviky zvyklý a tréninky nejsou už tak efektivní, jako byly na začátku.
A největší rozdíl byl asi byl v tom, že jsem jela nohy a zadek a další trénink byl celý vršek. Takže hrudník, ramena, břicho, triceps, biceps a záda dohromady, což mi teď zpětně přijde fakt blbý. Jelikož jsem na každou partii odjela jeden cvik a myslela jsem si, jak jsem si dala brutální trénink rukou. :D


A jak víte, tohle se změnilo až poté, co jsem začala chodit do BBC. Díky mému kamarádovi Danovi s kterým jsem tam začala chodit, se moje tréninky úplně změnili. Dostala jsem hodně rad, tipů a ukázal mi nový cviky a celkově pohled na to, jak cvičit. Například jsem si předtím myslela, jak hrozně dobře jedu jako ramena jo .... A úplně první trénink s ním v BBC byl právě trénink ramen. Jo, věřila jsem si v tom, těšila jsem se a fakt jsem si myslela, že si ty ramena dávám. :D Za hodinu tréninku ramen s Danem jsem myslela, že mi ty ramena upadnou, nebo že si je vlastnoručně a dobrovolně uříznu, aby mě přestaly bolet. Z takových 10ti minut, které jsem vždycky ramenům týdně věnovala se rázem stala hodina a já jsem fakt umírala. Když jsem Danovi ukazovala cviky, které jsem dělala do té doby, řekl mi, že jedu jen horní část ramen. Takže když přišel cvik s Multipressem na zadní část, měla jsem problém to vůbec zvednout, jak jsem ten sval neměla vůbec vytrénovanej a nikdy dřív jsem ho nezapojovala. No přesně si to pamatuju. Byly jsme ty ramena cvičit v pondělí a ještě v pátek jsem je cejtila. :D
A takhle to nebylo jen s rameny. Na záda a hrudník mě naučil supersérie, po kterých se nemůžu hejbat. Naučil mě cviky, jak svaly po tréninku napumpovat, doporučil mi vyměnit Protein za kvalitnější Hydro a mnoho dalšího. 
Ne, tohle není děkovnej článek pro Dana (i když Dane, fakt děkuju!), je to prostě jen povídání o tom, jak se moje cvičení za poslední dobu vyvíjelo a jak to mám nastavený teď. 


No a jak asi víte, chodím i do Holmes Place Karlín. Jelikož je tohle fitko daleko blíž mé práci, cvičím tam právě, když mám odpolední. A do HP chodí i Nikča, takže když jdu tam, většinou je to právě s ní. Mám hroznou radost, že i já teď můžu díky informacím z tréninků v BBC pomáhat Nikče a dělat naše tréninky daleko víc pestřejší, než dřív. A největší radost mi udělá, když mi po fitku napíše, jak hrozně super trénink to byl a že se těší na další. 

A jak už jsem psala poslední dobou v každém z článků, kdy jsem se tak nějak snažila hodit do pohody, uklidnit se a zmírnit mojí závislost na tomhle životním stylu. Dělám co mě baví a pokud prostě nemám náladu, jsem vyřízená a vím, že mám dost ... cvičení odložím na další den a prostě jedu si domů odpočinout. Je to pro mě daleko lepší, než kdybych odjela trénink s kterým nebudu spokojená a nedám do něj 100%. Mnohem lepší je si odpočinout a druhý den do toho dát maximum. Jak pro naše tělo, tak i pro psychiku. Ve cvičení si daleko víc věřim. Už si nepřijdu ve fitku blbě, protože bych si myslela, že na mě všichni debilně čučí. Už bych se nebála někoho zeptat, kdybych něco něvěděla a když cvičím myslím pozitivně a ne na to, jestli si někdo něříká, že to cvičím blbě, nebo že vůbec nevypadám na to, že jsem fitness blogerka. Je mi to jedno. Nejvíc samozřejmě miluju tréninky právě s Nikčou, nebo Danem, ale když jdu sama a je ve fitku miliarda lidí, nasadím si sluchátka a soustředím se jen na sebe a cvičení. :) 


Takže za mě určitě doporučuji tréninky kombinovat, necvičit jednu partii pořád dokola a zaměřit se na celé tělo. Kombinovat jak silové tréninky, tak kardio, HIIT kardio, ale i cvičení s vlastní vahou. Nebo alespoň tohle je ta nejlepší možná cesta, jak pro moje tělo, tak pro mojí psychiku a vztah k tomu všemu. Takhle mě to baví, takhle mi to vyhovuje a takhle to cvičení fakt MILUJU. Přeji hezký den a užívejte volnou sobotu! 

Na závěr ještě přikládám nejnovější video se cvikama pro ty, kdo ho ještě neviděli. A ptám se ... měli byste zájem o další? :)

6 komentářů:

  1. Super článek! A na další video už sr moc těším. ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, moc pekny clanek. Uz jsem se po asi pul roku dokopala ke stejnymu zaveru. Posilovat, misto 4x tydne kardio, a kazdou cast zvlast podle nalady. Chtela bych se zeptat - ktery cvik, o kterem mluvis, je na ty ,,rovny zada"? :D
    Se zadama mam docela problem, mam je kulata a casto me boli. Myslim ze kvuli tomuhle mam problem i s cvikama na bricho, jak mam zada spatny, tak je nikdy neodjedu poradne :/. Diky <3

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek. Neudělala bys teda prosím i nějakej aktualizovanej článek jak konkrétně cvičiš teď? Podle těch starších na nohy a na ruce jsem cvičila moc ráda :-)

    OdpovědětVymazat
  4. úžasný článek i video <3 jen... šlo by k tomu videu napsat, jaký cvik cvičíš? abych si z toho pak mohla něco sestavit... děkuji :)

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥