Snow Grey Glitter Pointer

12. června 2016

SHUT UP & SQUAT


Čauky! 
V dnešním článku bych Vám chtěla popovídat o mých milovaných a zároveň tolik nenáviděných dřepech. Nenávidím je ve chvílích, kdy je zrovna cvičím a miluju je ve chvílích, kdy se podívám do zrcadla a vidím, že jsou opravdu účinné. 
Asi každá z Vás se někdy snažila dřepovat, aby se dopracovala k tomu mít hezčí zadek. Jak už se k Vám asi taky dostalo, za posledních pár let se trend větších, pevných a kulatých zadnic po celém světě rozšířil rychlostí blesku. No co si budem nalhávat, vlna vymakaných zadků je mnohem lepší, než móda Thigh Gap, která této předcházela. (což je mega nepřirozená mezera mezi stehny, která mnoho holek včetně mě dokopala k problémům s jídlem). 
Ovšem fenomém pevnýho zadku je o správným jídelníčku, kdy budeš jíst dostatečně, vyváženě a zdravě a další pomůckou jsou mimo jiných cviků právě i dřepy, které bych Vás dneska chtěla naučit. 




Včera jsem se totiž rozčílila. Na Instagramu sleduji už docela dlouho jednu slečnu, která propaguje zdravý životní styl a cvičení. Nebudu ji jmenovat, nejsem nějaká rejpalka, který by tohle dělalo radost. Spíš Vám chci říct, co zapřičinilo to, že píšu tenhle článek. Zveřejnila na Instagramu fotku a pod ní bylo napsáno, že vydala svoje video s tím, jak obvykle cvičí. Ať se lidi podívají a inspirují se. Nadšeně jsem vlítla na YouTube a po pár sekundách jsem byla zděšená tím, jak hroznou techniku cviků tam prováděla. Asi nejvíc mě zděsily dřepy. Z videa bylo úplně vidět, jak její kolena křičej o pomoc. Asi po minutě jsem video vypla, napsala ji opravdu milej (snažila jsem se být hodná a myslela jsem to dobře) komentář, že by měla zkusit zapracovat na technice, ale že nechci rejpat, jen poradit, aby si víc neublížila, než pomohla k lepší postavě, ale komentář mi smazala. To mě mrzí... Proto dneska chci poradit alespoň Vám, kteří si poradit necháte a chcete se zlepšovat.
Mě samotný trvalo takovej půl roku, než jsem se naučila dělat dřep, tak jak by měl opravdu vypadat. Vážně to není o tom, že si při Vašem prvním cvičení, kdy jste si řekli, že se sebou začnete něco dělat, hodíte na záda osu se 40ti kilama a budete dřepovat, jak o život. Ne! Stejně jako všechno chce i dřepování trénink a trpělivost. Přesně si pamatuju, jak jsem koukala na fitness videa zahraničních blogerek a když přišlo na dřep, říkala jsem si, co na tom je tak těžkýho. Že ho v pohodě taky zvládnu. Ježiš, ale jak ten můj dřep vypadal. Byla jsem shrbená, dolů jsem šla jen tak aby se neřeklo. Jen do té úrovně, že jsme měla zadek v pravém úhlu s lýtkama a dělala jsem je hrozně rychle. No a když přišly na řadu dřepy s nějakou osou ve fitku, čapla jsem ji, kde jsem chtěla a jela jsem si dřepíky o kterých jsem si myslela, jak je jedu hrozně dobře. :DD Ovšem když jsem pak šla do fitka, kde správný provedení mě a Nikče vyvětloval její kamarád, který trénuje ve fitku a pracuje v Conexfitu, rázem jsem si o dřepu myslela něco jinýho. Musela jsem se soustředit na milion věcí, všechno si zapamatovat a přitom ještě makat. A hlavně, vůbec mi nešlo jít až úplně dolů. Na dřep jsem hned změnila názor.
Já Vám poradím ale super fígl, jak se naučit, jít v dřepu co nejníž a zvyknout si na to. Čas od času si sedněte tak jako slečna vlevo a snažte se vydržet v této pozici. Jak asi tušíte, vpravo je příklad špatného provedení.
Další důležitou informací jsou rovná záda. To je asi ta největší chyba, kterou dělá hodně lidí. Člověk má tendenci se hrbit obzvlášť, když není naučený jít v dřepu až úplně dolů a snaží se o to. Právě proto se snažte jít tam, kam to Vaše tělo dovolí, ale nezapomínejte mít rovná záda, ramena vzadu a hlavu v přirozené poloze. Nedovolte, aby Vám propadnul hrudník.


Pokud plánuješ dělat dřepy se závažím a chceš si hodit na záda osu, dávej bacha na to, kde ji chytneš. Já jsem prostě ze začátku čapla osu, jak jsem si stoupla a nějak jsem to neřešila. Ovšem, je opravdu důležitý mít ruce na stejno. Většina os má víc hroubkovanou část, podle které se dokážeš dobře srovnat. Užší pozice rukou nám zajistí větší pevnost těla. Kdybych to měla říct hodně jednoduše, já osu chytnu zhruba v úrovni vedle ramen. 

Když máš tyč na zádech, snaž se mít lokty směrem dolů k zemi. 

Nohy si dávám trošku dál od sebe, než je úroveň boků a špičky vytočím decentně ven. Váhu se snažím mít na patách. 

Pohyb dolů si můžete představit tak, jako byste si chtěli na něco opatrně sednout. 

Při pohybu nahoru je důležité hlídat si, aby nám kolena šla ven a ne dovnitř. Musím se přiznat, že tohle dělá velký problém i mě a často se mi stává, že na mě Dan řve : Péťo, co ty kolena !? :D


Většina holek, co začíná cvičit narazí na dřepování právě u různých 30 days challenge, kde jde vlastně o to, dělat dřepy každý den a jejich počet den ode dne zvětšovat, Začínáte většinou na nějakých 50ti a končíte na 250. Přiznávám se, že i já jsem tenkrát tuhle výzvu zkoušela, sice jsem nevydržela celých 30 dní, ale takové dva týdny jsem dala určitě. Nebo jsem dřepy zařazovala do každého cvičení. 
Teď už jsem názoru takového, že tyhle výzvy a dřepování každý den není to nejlepší pro výsledky a pro pevný zadek. Když budete drtit jeden sval pořád dokola, nedáte mu dostatek času pro regeneraci a proto doporučuji spíše 1-2x týdně dřepovat fakt pořádně a zařadit tento cvik jen k posilování nohou a zadku. 
Samozřejmě, pokud se dřepy teprv učíte, cvičte si je s vlastní vahou, pokud už víte, jak na ně, používejte při nejlepším nějaké závaží, do rukou vemte čínky, nebo hoďte osu se závažím na záda a makejte. Je jasný, že když je cvičíte bez závaží můžete dát hodně opakování, pokud jste použili nějaké čínky, klidně si dejte opakování méně. Je to hodně individuální. 


Co mě dokáže opravdu vytočit je to, když někde čtu nebo slyším : Já nedřepuju, nechci si oddělat kolena, nebo já nedřepuju, protože mě pak kolena bolí. Jo, kolena opravdu trpí, bolí a ničí se, ale jen pokud děláte dřepy špatně. Ano, někdo může mít s kolenem opravdu nějaký problém, je po operaci, nebo něco takového, to samozřejmě beru. Ale zdravé holky, které dělají dřepy úplně příšerně a pak si stěžují na bolest kolen, nebo zad, to je fakt na pěst. :D Já sama jsem měla s koleny dřív problémy a z dřepů mě nikdy nebolely, teda alespoň teď, když se snažím je dělat, tak jak se dělat mají. :)

 

Doufám, že dnešním článkem jsem pomohla všem, kteří chtějí svoje dřepování vypilovat a přeju hodně trpělivosti. :) Hezký den! 

8 komentářů:

  1. Uzitecne video, ted se budu pokouset delat drepy lepe :-) a chtela jsem kouknout na to video, ale uz neni dostupne :-D tak mam smulu :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj asi mi nepomůžeš ale už před dlouhou dobou jsem na to přišla a možná to tím i bude.Nedokážu si sednout na "bobek"abych měla paty na zemi.jde mi to jen na špičkách a pak mi samozřejmě nejdou ani ty dřepy většinou to zkouším a pak spadnu.Já vím zní to směšně..ale..://

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj pokud nedřepneš bez toho aby jsi nechala paty na zemi máš zkracene šlachy staci protahovat a cviict a uvidíš že to za čas půjde :)

      Vymazat
  3. Ahoj asi mi nepomůžeš ale už před dlouhou dobou jsem na to přišla a možná to tím i bude.Nedokážu si sednout na "bobek"abych měla paty na zemi.jde mi to jen na špičkách a pak mi samozřejmě nejdou ani ty dřepy většinou to zkouším a pak spadnu.Já vím zní to směšně..ale..://

    OdpovědětVymazat
  4. Naozaj super článok, ja som s drepmi mala zo začiatku tiež problémy ale celkom rýchlo som sa ich naučila cvičiť správne a podobne ako u teba, aj u mňa sú najblúbenejším cvikom!:)

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  5. Super článek!!!!...já byla dřepy jednu chvíli posedlá a cvičila je vážně každý den....a je pravda, že asi špatně..strašně mě při tom bolela spodní část zad. Takže ještě jednou kouknu jak na to a asi po měsíční pauze můžu zase začít pracovat na zadečku mých snů :) :)...Dík :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak už si to nacvičuju pěkně doma s kilovkama, ale nemůžu se dočkat, až udělám svůj první pořádnej dřep v nějakým fitku. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Za tenhle článek jsem snad nejvděčnější člověk na světě, já dřepy dělat neumím a nikdy mi to nešlo, konečně mi to ale někdo stručně a výstižně vysvětlil a teď to doufám půjde jak po másle:D

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥