Snow Grey Glitter Pointer

15. května 2016

ZMĚNA JE ŽIVOT



Dnešní článek bude stejně jako ten včerejší hodně ukecanej, tak doufám, že máte náladu na čtení a sílu na vstřebání dnešní dávky motivačních slov. Ale myslím, že motivace nikdy není dost. :) V dnešním článku jsem Vám chtěla popsat, co chystám, co chci změnit, u čeho naopak zůstat a hlavně jak se bude teď můj režim lišit díky změně fitka, jelikož jsem dostala k včerejším narozeninám roční permici do BBC a s novým fitkem chci nasadit i nový režim. Konečně budu mít všechno, co je potřeba pro nějakej další progress. :)) Zároveň Vám chci tímto článkem prozradit, jak si počítám makra, protože se mě hodně ptáte, jak na to. Není to žádná věda, stačí mít dobrou aplikaci, kterou Vám za chviličku prozradím.


A proč jsem se vůbec rozhodla fitko změnit? Jak asi víte, chodila jsem do Holmes Place na Karlín, kde máme vstupy zařízený z práce, takže fitko mě nestálo ani korunu. Jasně, to je sice hrozně super, ale postupem času mě to tam začínalo pěkně štvát. Jako první určitě to, že když jdu cvičit po ranní směně, což je buď po páté, nebo šesté hodině odpolední, absolutně se do fitka nevejdu. Nedávno jsem čekala na lavici asi 35 minut, jen abych si odjela série na hrudník. Cvičíte a zhruba tak necelej centimetr od Vás je někdo nalepenej a když se daří, tak se daří, takže při nejlepšim na Vás ještě furt čumí, skenuje Vás od hlavy až k patě a zhypnotizovaně sleduje každej Váš pohyb. Nebo nevím jak Vy, ale já jsem zvyklá jet si tréninky dost podobně, mám ráda, když vím jak cviky jdou za sebou a co mě fakt štve je to, když mě čekají třeba série na Leg pressu a prostě nemůžu, jelikož fitko má pouze jeden Leg press, kterej je obsazenej nonstop a když z něj někdo konečně sleze, začne v tu ránu boj, kdo z koho. Takže se mi stalo kolikrát, že jsem vyběhla směr Leg press a nějakej rychlejší sprinter mě předběhl. Hold, todle prostě nemám ráda. Když pracuju ve službách, mám lidí občas vážně plný kecky a fitko je místo, kde se chci odreagovat a trochu lidi dostat z hlavy, proto mě takhle přecpaný fitko od podlahy až po strop přestalo bavit. Chápu, že asi většina z Vás chodí cvičit někam, kde je tohle naprosto normální, ale proto jsem zvolila právě BBC na Evropský. Je obrovský, lidi se tam rozprostřou a rozhodně nebudu trpět tím, že někdo bude cvičit nalepenej milimetr ode mě.


Další co mi vadilo byly stroje. Jasně, když jsem cvičit začínala, byla jsem ráda za každej stroj, kterej v Holmes Place byl, ale postupem času, když jsem cvičení fakt začala prožívat, došlo mi, že tam chybí hodně toho, co potřebuju pro dobrej trénink. Hrozně mě štve Leg press, kterej mi absolutně nevyhovuje. Jsem prcek a když do něj vlezu, že se budu "odpichovat" :DD mám skoro natažený nohy, takže rozsah pohybu je zhruba 3 centimetry, což fakt není to pravý pro to, abych zapojila svaly, který zapojit potřebuju. Dále co mě hrozně štve je to, že v HP mají na dřepování jen Multipress a ne dřepy na volno. Dřív mi to vůbec nevadilo, ale jak jsem se o cvičení začala víc zajímat, časem jsem se dozvěděla, že dřepy na volno s osou jsou nejmíň o 90% účinnější, než dřepy na Multipressu. Zapojujete celé tělo a zároveň se naučíte správnou techniku, která je při dřepech to nejdůležitější. Další stroj, který chybí je zakopávání vleže na zadní stranu stehen a zadek.
Takže víte na co se nesmírně těším? Až budu moct pořádně potrápit nohy a zase si nebudu moct tejden sednout. :D Protože ve fitku, kam jsem chodila doteď jsem na nějakých strojích i já se svými 50ti kily zvedala největší možnou váhu. :D 

Abych tu Holmes Place jen nepomlouvala, musím uznat, že je super pro lidi, kteří cvičí spíš jen kardio. (třikrát hurá, že k nim už dávno nepatřím :D) Jelikož kardio zóna obsahuje super Orbitreky, vymakaný pásy, který mám hrozně ráda a plno rotopedů. Takže můžete pálit svaly jedna báseň. :D (Ano, svaly, nespletla jsem se. Hodinovým kardiem totiž spálíte daleko víc svalů, než tuku.) Dále tam je super prostředí, usměvavý trenéři, vždy je tam uklizeno, sprchy jsou oddělené a vybavení je supr čupr moderní. I když už jsem názoru takového, že moderní nemusí vždy znamenat efektivní, obzvlášť u fitness strojů. Mnohem raději mám ráda takové ty průměrné, ani staré co vržou, ale ani ty nejnovější, na kterých závaží zvedáte skoro pomocí aplikace na mobilu. :DD 
A jasně, neříkám, že do HP už nikdy nepáchnu. Občas tam zajdu, když třeba nebudu stíhat, přece jenom mám tohle fitko daleko blíž z práce. Takže když budu mít čas jasná volba je BBC, když na tom s časem budu hůř, vlítnu do Holmes Place, kde odjedu spíše ruce, jelikož vybavení na trénink rukou a zad je tam super a s tím jsem spokojená.

Dále fitko měním protože jsem prostě potřebovala změnu, zase novej start, dostat se ze stereotypu a hlavně jsem chtěla poznat nový lidi, získat nový parťáky a seznámit se s novými cviky. Všechno se mi to splní, jelikož tam sice budu chodit s Nikčou s kterou jsem chodila i do fitka předchozího, ale zároveň k nám přibude do party kamarád Dan, kterej do BBC chodí už dlouho a bude nám pomáhat s novými cviky, seznámí nás se stroji a konečně mi ukáže nějaký supersérie na který se hrozně těším. 

Takže změny ve cvičení jsou Vám asi jasný, budu daleko víc makat, protože budu mít konečně všechno co ke cvičení potřebuju, dokonce jsou v BBC i dva mega sály, kde si budem moct udělat nějaký kruhový tréninky, což mě taky hrozně nalákalo. Jsem zvědavá, jak mě tam cvičení bude bavit, jestli časem změním názor, nebo budu nadšená stejně jako teď, ale hlavní je, že tam budu chodit s lidma, který mám ráda a s kterýma bude každej trénink zábava. Samozřejmě tam budu chodit i sama, ale když už mám parťáky rovnou dva, bude to spíš o tom, jak dobře se domluvíme a jak nám budou společné tréninky vycházet. Což si myslím, že budou. :) Z domova mám tohle fitko nějakých 15 minut autobusem přímo, což je parádní a z práce nějakých 25 minut tramvají, což je taky bez problému.


Co se týče jídla, pokud jste četli článek o blížícím se létu, který jsem psala nedávno, nic zásadního se měnit v mém jídelníčku nebude. Sacharidů papkám 200g na den, bílkovin 120 a tuků 50. Pokud Vás zajímá moje váha, tak je to 50 kilo. :) 
A jak si makra hlídám? Je to úplně jednoduchý. Zaregistrovala jsem se na webu kaloricketabulky.cz, kde jsem si vyplnila, kolik čeho chci za den sníst a pak už jen vyplňuji jídla a ono se mi to spočítá samo. Samozřejmě musíte i Vy pro to něco udělat, jídlo si musíte vážit, abyste gramáže mohli vyplňovat a nejlepší je jídlo plánovat dopředu, aby jste věděli, co ještě můžete sníst, nebo naopak co už by bylo moc. Alespoň tak to dělám já a naprosto mi to vyhovuje. 
Hrozně super je to, že tenhle web jde stáhnout i jako aplikace do mobilu, takže makra a jídelníček si můžete zapisovat kdykoliv a kdekoliv.


Snad se Vám dnešní povídání líbilo. Já dneska už mám všechno splněno. Ráno jsem vstala v 6, šla jsem na hodinku bruslit, pak jsem s mamkou byla nakoupit, napsala jsem Vám tenhle článek a teď už jdu jen udělat oběd a následuje válení se a konečně relax. Mějte se krásně a užívejte volné neděle. :)

13 komentářů:

  1. Multipress u nás mě taky pěkně štve, ale co nadělám :D Užij si nový fitko :) a z těch tvých článků úplně sálá pozitivní nálada, že mě to taky nabíjí, takže díky ;) :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek,vždycky když čtu tvoje články tak mám hromadu energie.:D Užísi nové fitko a určitě o něm napiš článek ráda si to přečtu.
    Můj blog: http://odzacatku.blogspot.cz/
    Majdalenka

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek :) já si teď asi 14 dní taky zapisuju do těch kalorickej tabulek, ta aplikace mi strašně vyhovuje! Akorát jsem teda uplně zděšená z toho, kolik přijímám tuků, jak se to napočítá z věcí, do kterejch bych to ani neřekla.. Ale je super si to takhle zjistit a moct si to pak ohlídat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju kočko! :) Souhlasím, obćas néjaký potraviny nemile překvapí, nebo naopak zjistím, jak moc jsou super. Přeju hodně štěstí, jsi šikula!

      Vymazat
  4. Nejak nechapu dost zasadnich veci a to-proc do sebe cpes tolik bílkovin na svou vahu když ti uplne staci 1,5g na 1kg tve vahy a taky proc pises ze kardio palu svaly a ne tuk muzes mi o tom dolozit nejakou smyslplnou informaci? A potom pises a instagramujesvo svych 10km na bruslich tak ja nevim...vim ze vypadam jako rypal ale snazim se to pochopit a ne utocit ikdyz to po sobe ctu tak to ted tak vypadá. A.S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože kdybych jedla tak málo, nesplním svůj bazálni metabolismus a jedla bych míň než moje tělo potřebuje. Kardio taky občas dělám, neříkám že ne, ale jen s BCAA a 1 týdně, maximálné dvakrát. Moje tréninky jsou spíše posilovací a ne strávené hodinu na páse. :) Snad jsem Ti to vysvětlila.

      Vymazat
  5. Ano i ne :-D proc nejis vic tuku nebo sacharidu? Na ukor bilkovin? Vazim min,merim stejne a jim vice (sacharidu a tuku) ;-) energeticky cca 2100kcal a pohyb mam 3x tydne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ohledně těch bílkovin i kardia ti doporučuji na přečtení knihu "Co Vám výživový poradci neříkají" - koneckonců se o této knize Péťa párkrát zmiňovala. A co se tvého porovnávání týče, je to blbost. Nemůžeš porovnávat dva lidi, byť by měřili i vážili stejně...každý je jiný a každý máme jiné potřeby. Tobě to vyhovuje takto, Pété zase jinak. Někdo jí i více bílkovin a vyhovuje mu to...když ti to nedělá nějaký problém, nevidím důvod jíst více než zmiňuješ.

      Vymazat
  6. Nejdřív, když jsem se tento článek koukla, tak jsem si pomyslela:,,Tak dlouhý?!" ale po chviličce:,,Co, to už jsem na konci?!" :D Máš opravdu skvělej blog a jsi velkou inspirací! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Peti :) moc pěkný článek. Prosim tě, je to ona ta aplikace? Kalorické Tabulky od vývojáře Dine4Fit, a.s.
    https://appsto.re/cz/40WBC.i

    OdpovědětVymazat
  8. Opět skvělý článek! vždycky mě nakopne a dodá motivaci jít dál..Kalorické tabulky jsem si taky už dřív stáhla a díky nim mám konečně přehled kolik čeho sním a v jakém množství. Nedávno jsem si koupila protein od Matrixu a chtěla bych se zeptat kdy a jak často si ho dáváš? ja si ho dávám ráno třeba do kaše jako sladidlo - 30gramů a taky po cvičení. Plno lidí mi říká že ráno je to k ničemu brát a já si nevím rady. děkuji za odpověd :) hezký den

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Peti, vím že máš své práce dost a na blogu máš tisíc rad o tom jak začít hubnout, nicméně kdybys mi to mohla shrnout do jednoho komentáře :) Jako začátečník mám nejdřív třeba jen běhat (kolikrát týdne?) nebo rovnou posilovat (stačí doma s činkama?)? A co se týče jídla, je vhodné jíst stejně jako ty (myslím ty gramáže), nebo jak si to mám vypočítat? :)

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥