Snow Grey Glitter Pointer

23. května 2016

CO MĚ ČEKÁ A NEMINE, AKA MŮJ JÍDELNÍČEK A NOVÝ TRÉNINKOVÝ PLÁN




 Dneska jsem ani  neměla v plánu přidat nějaký článek, myslela jsem si, že to nestihnu. Nakonec jsem z fitka doma dřív, než jsem čekala, jelikož jsme šli cvičit brzo a proto tu mám pro Vás další povídání. 
Mám v hlavě hrozně moc nápadů a myšlenek o který bych se s Váma v budoucích článcích chtěla podělit, ale dnešek chci věnovat motivaci, která je nejdůležitější a dlouho tu nebyl článek směřovaný jen na ni. Zároveň bych chtěla popovídat o tom, jak budou teď vypadat moje tréninky a celkově plán.




Jak asi víte, dřív jsem měla cvičení rozdělené tak, že jsem cvičila nohy a zadek, takže spodní část těla a další trénink byl vrchní část, tedy záda, ruce a břicho. S tréninkem nohou a zadku, jsem byla spokojená, cvičení mě bavilo a viděla jsem i výsledky. Jenže ... cvičila jsem tenhle trénink už docela dlouho furt dokola a potřebovala jsem změnu. Další, co mi vadilo bylo to, že když jsem chtěla něco malinko obměnit, nevěděla jsem, jak to správně cvičit, jestli to dělám dobře, nebo při nejhorším ve fitku nebylo vybavení, nebo mi nevyhovovalo. Takže zadek a nohy docela šly, ale jen prvních pár měsíců, pak jsem byla každý trénink víc a víc přesvědčená o tom, že potřebuju změnu. 
Horší pro mě byly tréninky vrchní části těla. Břicho jsem sice cvičila docela dobře, ale jen protože k němu nepotřebuju žádný vybavení a stačí mi podložka. Břicho dobře odcvičí skoro každej, stačí kouknout na nějaký videa. To, co mě pěkně štvalo a demotivovalo byl můj trénink rukou a zad. Plácala jsem pátý přes devátý, jela jsem triceps, pak šla na záda, pak dala cvik na ramena a doslova jsem si jela všechno, jak jsem chtěla. A hlavně na každou část (ramena, triceps, biceps, atd.) jsem jela max. 1-2 cviky. A i když se teď asi hodně holek po přečtený toho, jak od minulého týdne cvičím ruce, ramena, prsa a záda společně s Danem zhrozí... já jsem hrozně šťastná, že se to konečně někam posunulo a konečně budu cvičit každou část těla. Já totiž nehodlám cvičit jen zadek a ruce mít jak rosol, což se mi právě u hodně holek nelíbí. Jasně, my holky nemusíme mít ramena a ruce namakaný, jak rambo. U nás přece jenom větší pozornost směřuje právě na spodní část těla, ale myslím, že by se každá holka, která to myslí se cvičením vážně, měla zaměřit i na vrchní část těla. A navíc já tak hrozně toužím po tom, aby konečně i na rukách bylo vidět, že si "občas" zacvičím. :D

Takže abych se konečně dostala k tomu, jak bude vypadat teď můj plán ... Dan do BBC chodí už mega dlouho a já se k němu vlastně jen připojím. Budu mít občas malinko obměněný cviky, nebo jednotlivý dny, ale z největší část pojedeme to samé.
Pondělí
 PRSA, ZÁDA, BŘICHO
 První den v týdnu bude trénink prsou, zad a nakonec břicha. V pondělí s náma bude chodit i Danův kámoš Marek, takže když jsem dneska řekla, že přidáme nakonec i břicho, oba se zhrozili a celej trénink mě ukecávali, že ho cvičit nebudem. :D Nakonec jsem si prostě vydupala svých 10 minutek posilování na břišní svaly. Aspoň v něčem mám lepší kondičku. :D 
Dnešní trénink prsou a zad jsem jela v BBC poprví a záda mě teda bavily mnohem víc, než prsa. Možná to bude tím, že cviky na záda mi šly daleko lépe. Zkusila jsem si spoustu novejch cviků a zjistila jsem, že ty co jsem doteď dělala, jsem měla dělat daleko lepším způsobem, aby byly efektivnější. Což jsem čekala, jelikož mi cviky na záda a hrudník ještě nikdo nikdy nevysvětloval a jela jsem si to podle sebe. Docela nemilý zjištění bylo taky to, že když jsem dělala tlaky s jednoručkami na hrudník podle sebe dřív, mohla jsem si naložit do každý ruky 10 kilo, dneska jsem to cvičila se 6ti, pak s 8mi, ale jak jsem to dělala poctivě a správně, umírala jsem daleko víc, než když jsem to dřív jela s větší váhou.

Úterý 
 TRICEPS, BICEPS, ZADEK
Ten zadek jsem si tam prosadila já. Kluci ho vynechají, ale Dan mi vymyslí do zítra nějaký spešl série i na něj. Jak jsem psala na začátku, chci cvičit i ruce a proto se k nim připojím, odjedu si něco na triceps a biceps, ale další polovinu tréninku budu věnovat mé zadnici. :D 

Středa 
 KARDIO/REST DAY 
Tenhle den má Dan pauzu, takže já se buď vrhnu na kardio, nebo si dám pauzu taky. Podle toho, jak to bude vycházet, jak se budu cítit a kolik budu mít sil. Pokud zvolím kardio dám si běh, nebo brusle. Rozhodně tenhle den nebudu posilovat, aby si svaly malinko odpočinuly a já měla energii na další tréninky.


Čtvrtek
 LEGS DAY
A po dni bez posilování se vrhnem rovnou na nohy. Takže dřepování, který konečně budu dělat s volnou váhou a ne na Multipressu. Tak snad dám za rok nějakej svůj rekord a zvednu alespoň 50 kilo, nejmíň 8x. :D Jelikož zatím to není žádná sláva. Hrozně jsem se dřív bála si dávat nějakou větší váhu, když jsem cvičila sama, jelikož by mi nikdo nepomohl a prostě je tam ten strach, že skončíte trčet v dřepu a nezvednete se. To by byl průšvih. Takhle už se nebojím si dát víc a hecovat se, jelikož mi Dan kdyžtak pomůže. Konečně můžu dřepy se závažím trénovat a snad se to bude týden od týdne zlepšovat. :) Dále výpady, předkopávání, zakopávání a tak dále. Klasika. :) Ovšem já třeba moc necvičila zadní část stehen/hamstringy. U nás ve fitku na to skoro nic nebylo, nebo jsem ten stroj neuměla obsluhovat a jela jsem si na ně jen jeden cvik s gymnastickým míčem. Proto jsem nemile zjistila minulý týden u zakopávání, že je mám hrozně slabý a musím na nich začít makat. Protože i ty pomáhají k tomu, aby naše zadní část vypadala skvěle. :D Takže na ně nesmíme zapomínat, holky. :)


Pátek 
 RAMENA
 Musím říct, že tenhle trénink mě baví zatím asi nejvíce. Jak už jsem psala ve včerejším článku, je právě trénink ramen pro mě asi tou největší změnou. Vždycky jsem si na ně jela jen jeden cvik a když jim věnujeme celý trénink, je to daleko lepší. Procvičíme jejich přední, vrchní i zadní část. Právě po tomhle tréninku jsem minulý týden byla totálně v háji a nemohla jsem se hýbat. :D To by člověk nečekal co? 

Víkend
REST DAY/KARDIO
O víkendu se to bude odvíjet podle toho, jestli jsem ve středu měla kardio, nebo jestli jsem měla rest den. Každý týden totiž chci mít 2 dny pokoj od cvičení, jeden den věnovaný jen kardiu a 4 dny posilování ve fitku. Takže o víkendu budu dohánět to, co jsem přes týden nestihla a pokud už budu mít splněno, budu jen odpočívat. :)


Bohužel vím, že takhle krásně mi nevyjde každý týden, někdy je prostě moc práce, někdo z nás bude nemocnej, nebo budu mít dlouhou směnu a budu muset jít sama. Ale pokud všechno půjde tak jak by mělo, takhle bude vypadat ideální tréninkový plán na celý týden. :) 
Jak vidíte, změní se toho u mě fakt hodně. Už jen třeba to, že já dřív nohy jela skoro obden, protože jsem prostě nevěděla, co dalšího cvičit. Takhle je dáme jednou týdně a bude to o 100% efektivnější, než drtit je tak často. Hrozně se těším na to, jak se to bude dál vyvíjet, až si zkusím všechny cviky, který v plánu jsou a hlavně až budou výsledky, jelikož každej trénink jdu domů totálně zničená, mrtvá, ale zároveň šťastná a plná motivace, protože konečně vím, že cvičím správně, efektivně a že mám parťáka, kterej cvičení myslí stejně vážně, jako já. :)

JÍDELNÍČEK
Do toho všeho si ode dneška zase hlídám makra a jídelníček, jelikož to je prostě to nejdůležitější. Jídelníček držím sice furt, ale makra jsem si teď fakt zapisovat nestíhala, protože jsem neměla čas absolutně na nic. Sice vím, že jsem jedla dobře, ale i tak je pro mě lepší si to hlídat a zapisovat, abych v tom měla přehled. Nastavené to mám pořád stejně. 
120 gramů bílkovin, 200g sacharidů a 50g tuků.


No a abych se konečně dostala k tý motivaci, kterou jsem Vám chtěla dneska zase malinko dodat. 
Poslední dobou jsem totiž zjistila, že nejdůležitejší, abych měla výsledky, neztratila jsem energii makat a měla pořád chuť dodržovat jídelníček, tak jak bych měla ...  k tomu všemu potřebuju čistou mysl. Vy totiž musíte myslet pozitivně, mít se rádi a hlavně dělat tohle všechno s láskou. Poslední dobou to nemám zrovna jednoduchý, mám hrozně málo času, energie a vím, že hodně lidí v mý situaci, by se na cvičení a jídelníček vykašlalo. I já bych mohla. Myslíte, že se mi chce jít v pátek večer do fitka, když mám za sebou celý týden, přes který jsem se nezastavila, bolí mě celej člověk a nejradši bych se viděla v pelechu? Jasně, že nechce. Ale vždycky jsou dvě možnosti. Můžu si prostě říct, kašlu na to, jdu spát ... nebo si můžu říct, že to zvládnu a když to zvládnu, jsem za to šťastná a motivuje mě to v tom, že si uvědomím, jak silnou vůli mám. Když se mi nechce, mám pak po cvičení daleko lepší pocit sama ze sebe, že jsem se hecnula a i tak do toho dala všechno. 
Stejně tak to mám, když na mě působí stres ze všech stran. Nestíhám, v práci je toho hodně, málo spánku a do toho bych měla jít jako cvičit, nebo si uvařit něco zdravýho? No jasně. Já totiž vím, že kdybych si nic neuvařila, přestala dodržovat jídelníček a vykašlala bych se na cvičení, cítila bych se daleko hůř a stres by se ve mě hromadil. Díky cvičení se právě stresu a špatných nálad zbavuju. Doslova všechno negativní nechávám přes vstupem do fitka a je to pro mě vždycky dávka pozitivní energie, i když je třeba zrovna ten nejhorší den. 
Možná proto, může hodně lidem z Vás připadat, že jsem trošku tím zdravým jídlem a cvičením zfanatizovaná a možná ano, jsem. Ale jen protože, kdybych si nenašla tenhle koníček, asi bych se z tohodle světa už dávno zbláznila. Dělám to s láskou, naplňuje mě to a doufám, že tímhle blogem pomůžu tu lásku k tomuhle životnímu stylu najít i Vám. Přeju krásný zbytek pondělí. :)

12 komentářů:

  1. Ahoj, moc se mi líbila poslední motivační část článku. :-) Nedávno jsem poprvé v životě začala běhat a musím říct, že si u toho krásně vyčistím hlavu. Taky se mi někdy nechce vyběhnout, ale pak si vzpomenu na ten skvělý pocit při a po běhu a prostě jdu! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! To mám radost. :) Ano, máš pravdu, mě to taky vždycky hecne.

      Vymazat
  2. Milujem tvoje články, vždy ma nakopnú strašne pozitívnou energiu a chuťou pracovať na sebe stále viac ♥

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuju, ani nevíš, jak mě takové komentáře vždycky potěší. :)

      Vymazat
  3. Tvé články mě vždy neuvěřitelně nakopnou! Už se těším na tvůj další progress. :)) Vždy když mi schází motivace, tak se kouknu na tvůj blog a je zase zpátky. Jsi strašně super holka, i když tě neznám, tak na mě působíš hrozně mile, skromně a pracovitě! :) A musím říct, že jsem občas líná číst dlouhé články, ale ty tvoje si nikdy nenechám ujít. :) Přeji krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi mi udělala radost, právě proto je píšu. :) Já se na něj taky těším, snad už na sobě zase nějaký začnu brzy pozorovat a budu se o něj moci podělit.
      Děkuju za hezký slova, važím si toho!

      Vymazat
  4. Ahoj,
    já bych se tě chtěla zeptat, jestli ty makra (když si to zapisuješ) striktně dodržuješ, nebo zda si je navyšuješ o přidanou aktivitu (fitko,běh,apod.).

    Já jsem si je začala před týdnem počítat a překvapila mě jedna věc. Myslela jsem si, že kdy jím zdravě, nejím sladkosti, že nemá smysl si je počítat.. ale mám problém, že stále přesahuji tuky. /Takže jsem asi i mimoděk přišla na to, proč mi stále stojí váha/. První dny jsem měla dost problém, abych dala cca 90% bílkovin i sacharidů. Ale nakonec mi to vyjde i tak, že mám bílkovin a sacharidů jen 70% a tuky už jsou třeba na 110%, přitom mi nepřijde, že bych jedla špatné potraviny. :-D Nemáš nějaký typ na co se zaměřit, já jsem totiž občas, od té doby co to sleduji /takže krátce/ dost překvapená, v čem všem je hodně tuku. Jím ovesné vločky, tvarohy, cottage, jogurty a pak zdravou klasiku - zeleninu, rýži, maso. A pak jsem si dala o volnějším dni frankfurtskou polévku a byla jsem v háji :-D
    Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, v těchto hodnotách mám zapsané už i aktivity. :)
      No, abych byla upřímná, i já mám občas problém s tím, abych nepřesáhla tuky a to jím taky jen zdravě. Proto mi přijde super si to takhle hlídat a skládat si podle toho jídelníček přes den, abych nevědomky nedělala nějaké zbytečné chyby. Když třeba víš, že už máš tuky vyplácaný, tak zkus nízkotučný potraviny. :)

      Vymazat
  5. Ráda takovýhle věci čtu se sklenkou vína a vajíčkovým salátem.
    Sama jsem na to moc sráč.
    Ale čte se to dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem dřív koukala s jídlem u pusy na fitness blogy a teď sama jeden mám. Haha, vtipný. :)

      Vymazat
  6. Ahoj Peti (snad ti toto oslovení nevadí :D )
    Musím říct, že jsi po dlouhé době obrovská dávka motiace pro mou línou povahu :D
    Objevila jsem tě čirou náhodou přes instagram, zaujaly mě tvé vlasy :D, a při projíždění jsem viděla sem tam odkaz na blog a říkám si: "tyjo, to by mohlo být fajn :)"
    Nedávno sjme začala cvičit a asi jako každý jsem s tím po pár dnech chtěla seknout, ale díky tobě jsem to nevzdala a naopak čerpám více a více inspirace :)
    Takže ti moc děkuju ☺
    Pěkný večer :)
    Markéta
    ps: zbožnuji tvůj instagram :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jasně že nevadí. Hrozně děkuju, potěšila jsi mě! :) Mám radost, že se Ti blog a Instagram líbí a moc si vážím Tvého komentáře. Přeju hodně štěstí!

      Vymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥