Snow Grey Glitter Pointer

30. dubna 2016

SVAČÍŠ, SVAČÍM, SVAČÍME

Tak Vás po pár dnech zase zdravím s novým článkem a dneska to budou tipy na zdravé svačiny. Já si to bez svačinkování neumím ani představit, můj jídelníček obsahuje svačinu dopolední i odpolední a jen díky nim mě přes den nehoní mlsná, netrpím hlady a tělo funguje, tak jak by mělo. Doporučuji svačit, i když si říkáte, že třeba nemáte hlad, nebo chuť. Vaše tělo Vám za to poděkuje a Vy večer nepřijdete z práce/školy a nesníte všechno v ledničce (skoro i s ledničkou :D), jelikož Váš denní příjem energie bude pravidelný a vyvážený. Mě osobně to hrozitánsky pomohlo při boji s přejídáním, takže můžu jen doporučit. 
Jasně, stojí to i trochu úsilí a snahy. Jídlo si musíte připravovat dopředu, když jdete do práce nebo školy a musíte jíst i ve chvílích, kdy Vám to třeba přijde padlý na hlavu. Já jsem už v takovým stádiu, že jsem schopná si rozbalit krabičky s jídlem i na rande a začít se ládovat nějakou bílkovinou se sucharama. A pokud by to ten kluk nechápal, hnedka mám jasno, jak rande asi dopadne. :D Já k sobě prostě potřebuju někoho, kdo to pochopí a bude to tolerovat. A ne si říkat : Ježiš, ta je nenažraná!  :D
No teď jsem odbočila, kam jsem nechtěla...
Chtěla jsem jen zmínit to, že je lepší si jídlo chystat dopředu a jíst přes den po 2-3 hodinách, obzvlášť pokud bojujete s přejídáním, nebo chcete postavu vytvarovat. 
Jedinou zásadu, kterou si zapište za uši : NEZAPOMÍNEJTE NA BÍLKOVINY!
Hodně lidí má ke svačině třeba jen kus zeleniny, kousek pečiva, nebo jedno jablko. Jsem názoru takového, že tahle svačina je úplně k prdu. Pokud přidáte k zelenině třeba Cottage sýr, k pečivu pár plátků šunky, nebo k jablku bílý jogurt, je z toho rázem super svačina, která Vás zároveň i zasytí.




A co ke svačinám jíst? Tady máte moje nápady a tipy.



SLANÉ

To je asi varianta, kterou volí většina z Vás kdo svačíte. A existuje nejmíň 2872 milionu svačin, který můžete dát na slaný způsob. No vážně, nelžu!
 Můžete si udělat obložený talíř/krabičku :DD plný zeleniny, k tomu nějaké suchary, a samozřejmě nějakou bílkovinu, takže pár plátků šunky, nebo sýru (doporučuji eidam 20%). 
Dále si můžete dát plátek například žitného chleba k tomu si uvařit vajíčka na tvrdo, ale vlastně můžete vajíčka udělat i míchaný, nebo omeletu. To už je na Vás. 
Moje nejoblíbenější svačina, když moc nestíhám je Cottage sýr, nebo Mozzarella. Tohle dokážu rychle slupnout, k tomu si dám nějakou zeleninu a například Freestyle suchary od Racia. 
Pokud máte rádi tuňáka v plechovce, klidně ho můžete také zvolit. K tomu opět nějaké Knäckebroty, zelenina.





Další moje tipy jsou zdravé pomazánky, které si můžete vyrobit doma. Stačí smíchat tvaroh, na jemno nakrájenou kyselou okurku a cibulku, špetku soli a pepře a pak už jen přidáte hlavní ingredienci pomazánky, například vajíčka, nebo tuňáka. Vajíčkovou a tuňákovou pomazánku mám ze všech nejradši.





Pokud máte víc času můžete si i něco upéct, já doporučuji slaný Mug Cake (recept), Muffiny z kuřecího masa (recept tady), nebo třeba Cottage lívance (recept). Lívanců, placek a slaných Muffinů existuje vážně hrozně moc druhů a je jen na Vás, na co máte zrovna chuť. Placky jsou skvělé například cuketové, brokolicové, nebo tuňákové. Lívance mám nejraději právě ty Cottage a Muffiny můžete udělat s kuřecím masem, šunkou, nebo sýrové například s vajíčkem. Můžete si upíct i nějaké zdravé pečivo.




SLADKÉ

Musím přiznat, že je to teprv asi měsíc zpátky, co mě najednou trklo a říkám si : Hele a co si dát sladkou svačinu? Od tý doby jsem začala svačit i na tenhle způsob a nemůžu si to vynachválit. Už mě nehoní přes den mlsná ani z jednoho procenta a jsem vážně nejvíce spokojená s jídelníčkem, jak můžu být. Co je víc, než si přes den osladit život bez výčitek? :D Podle mě nic. :DD



Moje nejmilovanější sladká svačinka je že smíchám asi 20g ovesných vloček (jen tak decentně), k tomu dám bílý jogurt, nebo tvaroh, asi tak 100g jahod, lesního ovoce, nebo hroznového vína, popřípadě přidám třeba kešu oříšky, zasypu trochou proteinu, nebo poliju Zero sirupem od MyProtein a na světě je naprosto boží svačina na sladko, která zažene chuť na nesmysly a dodá energii.
Můžete si samozřejmě dát jen ovoce s tvarohem, nebo třeba jen bílý jogurt s rozinkama a lžičkou oříškovýho másla, ale to už je fakt na Vás a Vaší chuti. Popřípadě můžet zvolit ovocný salát s jogurtem, nebo ovocné Smoothie například s kefírem. A co třeba tmavý toastový chleba potřený kešu máslem, bílým jogurtem a na to banán? Nejlepší!
Dále si můžete připravit nějaký menší Mug Cake, který máte taky za pár minut hotový. (recept tady)
A pokud máte času více, doporučuji si upíct nějakou zdravou dobrotu. Za mě je nejlepší například Proteinový Cheesecake s lesním ovocem, který je plný bílkovin (recept). Mezi další oblíbence patří Kakaový koláč s jahodami (recept), nebo naprosto boží banánový chleba (videorecept). 
Jako to jde na slano, tak i na sladko si můžete připravit různé lívance, palačinky a Muffiny. Za mě jsou nejoblíbenejší asi ty lívance, který připravíte naprosto jednoduše. Na těsto potřebujete jen jeden banán, vajíčko a špetku kypřícího prášku.





Takže doufám, že jsem Vám tímto povídáním dodala malinko inspiraci, co přes den svačit a už budete vědět co si připravovat přes týden do krabiček, nebo co si přes víkend upíct. Znovu Vám chci zdůraznit, aby jste na svačiny nezapomínali a zařadili je do Vašich jídelníčků. Jsou opravdu mega důležitý. Přeju hezký slunečný den a já jdu odpovídat na Vaše e-maily, vzkazy a komentáře. (konečně!)

20 komentářů:

  1. Super typy na sváči ! :) Děkuji, inspiruji se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju, jsem ráda, že jsem článkem pomohla. :)

      Vymazat
  2. Úplně nejky článek přesně pro lidi jako jsem já, co věčně tápou, co si k tej svačině vlastně dát! Díky! 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že článek pomohl. :)

      Vymazat
  3. Skvělé typy, papám podobně takže vím jaké to je dopřát si něco dobroučkého i odpoledne :D každopádně jsem se chtěla zeptat: Zkoušela jsem podle tvého receptu banánový chleba a nějak mi těsto nevystačilo ani na plech. Tudíž ani nenakynulo :( Používáš nějaký menší plech? Doma jsem našla silikonovou formu na chleba, tak mám v plánu zítra vyzkoušet do ní, ale každopádně mi to nejde do hlavy :D díky za odpověď :)
    Btw: s blogem určitě nepřestávej je boží <3
    www.probablywiththoughts.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :)
      Tak gramáže vynásob dvěma a udělej chleba z většího množství surovin. :)

      Vymazat
  4. Vypadá to moc krásně :) já sebou většinou nosim arašídy a nebo avokádo, to je úplně nejrychlejší sváča :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rychlovka, ale chybí bílkoviny. :P :) A děkuju!

      Vymazat
  5. Na všechny ty svačinky se mi sbíhají sliny, vypadají fakt famózně! Já si v posleddní době opravdu zamilovala cottage, kterej si dávám pravidělně na pečivo na svačinu do školy :)

    PS: na mém blogu právě probíhá giveaway, takže budu moc ráda, když se zapojíš :)
    CATAMOUNT Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuju, Cottage mám taky hrozně ráda! :)

      Díky za pozvání!

      Vymazat
  6. Mívám stejný/podobný svačiny jako ty :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já většinou mívám jen dopolední svačinu, skrze školu a všechno bych to nestíhala, ale vyhovuje mi to :) Každý to má prostě po svém. Nicméně většinou jedu tu stejnou šarádu pořád dokola, a tak jsem ráda, že jsem si mohla přečíst nějaké nové tipy :) Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  8. Ja som tiež zástanca svačin :D Hlavne v škole, ťažko sa čaká na obed... Mávam väčšinou jablko, banán a jogurt. Ráno sa mi zväčša nechce to tak pekne baliť ako tebe :) Krásne to máš všetko! Vyskúšam tú tuniakovú, páči sa mi :P
    www.gummybaum.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš super sváču, chválím. :) Děkuju moc!

      Vymazat
  9. Super :) můžu se jen zeptat, je nějaký rozdíl mezi dopolední a odpolední svačinkou?. Děkuji :))

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥