Snow Grey Glitter Pointer

6. dubna 2016

DVĚ INFORMACE, KTERÉ MI MĚL NĚKDO NA ZAČÁTKU ŘÍCT

AHOJ! 

Dnešní článek bude malinko odlehčený oproti těm předchozím, které jsem přidala o víkendu, ale zároveň si myslím, nebo spíš doufám v to, že alespoň pár lidem pomůže k tomu, aby jejich začátky nebyly tak "na prd", jako ty moje. Doufám, že tímhle povídáním pomůžu hlavně začátečníkům předejít chybám, co se týče cvičení a zbytečné demotivaci. Jelikož je takových věcí fakt hromada, dneska napíšu dvě nejvíc důležitý, který si myslím, že mi mega otevřely oči a změnily pohled na tenhle životní styl. A příště se vrhnu na další. :)



MOC KARDIA = ŽÁDNÉ SVALY


Psala jsem to tu už milionkrát a přijde mi, že to píšu skoro v každém článku. Prostě tahle infomace pro mě byla tak hrozně překvapující a když mi došlo, že na tom asi něco vážně bude, totálně jsem tenkrát překopala můj tréninkový plán. Běhání minimálně 8 kiláků ob den jsem ihned vyměnila za silový tréninky.
Předtím jsem furt běhala, dělala různý videa s kardio cvičením, nesmyslný skákání na místě a podobný kraviny trvající klidně přes hodinu, které jsem teda kromě běhu (když nepočítám ten na lačno, do kopce, nebo v děšti) ze srdce nenáviděla. Tolik utrpení a zadek byl po pár měsících furt bez tvaru a měkkej, jak želé. :D Sice malinko menší, váha ukazovala menší číslo, ale žádná hitparáda to teda nebyla. Za tolik upocenejch hodin, bych čekala větší odměnu. 
Když jsem šla do fitka, moje tréninky vypadaly tak, že jsem hodinu byla na páse, Orbitreku, nebo na jiným pekelnym přístroji. No a jelikož jsem se před tímhle cvičením musela nutit tak 893 hodin, při tomhle cvičení jsem byla ufuněná, rudá, teklo ze mě jak z vola, prostě nechutná možná mi ve chvílích, kdy jsem měla tepovku na maximum na konci hodinovýho kardia běhaly hlavou i myšlenky na sebevraždu :DD ale jediný co mě motivovalo bylo vlastně to : Péťo makej, vyběhej, vypoť a vyfuň si tu postavu snů. Možná, kdyby moje postava snů vypadala jako nějaká vychrtlá špejle, možná by to byla pravda, ale já už od začátku toužím po parádní, vytvarované, zpevněné postavě, která má ale ženské tvary. Takže hezkej kulatej zadek, pevný nohy, trošku vytvarovaný ruce a záda. Což samozřejmě znamená nabrat svaly a zbavit se tuku.
Jako neříkám nic, tuku jsem se asi zbavila, ale sesmahla jsem upocenýma tréninkama i ten poslední mini svalík, kterej jsem možná měla načatej občasným posilováním. Možná Vám víc ukáže moje fotka na který je přesně vidět jak moje tělo změnily tři měsíce kardia (fotka uprostřed) a jak pak další tři měsíce posilování (vpravo) se závažím.


Neříkám, že teď kardio vůbec nedělám. Běh miluju, zrovna dneska jsem vyběhla, když je tak krásně. Občas je mi líto bejt zavřená v posilovně a raději si jdu zamakat na čerstvý vzduch, ale před během vypiju BCAA, které mi svaly ochrání, běhám si lehké tempo, aby moje tepovka byla příjemná a ne, abych běžela sprintem a tep měla na maximum a jako další běhám si kratší trasy. Ideální je pro mě 5 kilometrů, což zvládám tak za 30 minut. Občas po silovém tréninku jdu na pás, ale trávím tam tak 10-15 minut a pouze rychlou chůzí do kopce. Takže pokud si myslíte stejně jako dříve já, že klíč k lepší postavě je každý den hodina co nejvíc upocenýho a zničujícího kardia, opravdu to tak není. Zaměřte se spíše na posilování, nejlépe se závažím a kardio zařazujte jen s mírou a občas.


NESTAČÍ 14 DNÍ

Dřív jsem hubnutí, tvarování postavy a zdravé jídlo brala jedním slovem jako omezování. Ano, z počátku tomu tak je. Obzvlášť u lidí, kteří jsou zvyklý na pohodlný život bez jakéhokoliv režimu. Ale postupem času, když to člověk dělá s láskou, zamiluje si to. A víte proč? Protože odraz Vašeho životního stylu je vidět na Vaši postavě, psychice a ne jenom na Instagramu. :DDD Nebo tomu tak není? Podle mě určitě. Chce to jen vydržet. Není to otázka 14 dnů, jako jsem si dřív myslela.  
Klíč k tomu všemu je trpělivost. U mě to bylo ze začátku fakt těžký. Koukala jsem na Instagramu, Pinterestu, Tumblr a dalších takových stránkách na nejlepší fitness girls a říkala si, že tak budu vypadat. Ano, sice to byla dávka motivace, ale kdybych věděla, jak je to dlouhá cesta a že takovej progress není určitě zadarmo, kolik to stojí času, dřiny a pevné vůle, vzhlížela bych k nim ještě víc. (asi jako k nim vzhlížím teď) Je to otázka i třeba pěti let. Když si jednou za rok zacvičíte, nebo nezdravý jídlo vyměníte za jedno zdravý jídlo za měsíc. Nebude to ani vidět. Opravdu po jedné návštěvě fitka nenaberete pět kilo svalů a zároveň se nezbavíte 10ti kil tuku. Když budete jíst zdravě a cvičit a dáte si jednou za čas jídlo nezdravý, nebo si dáte volný den od cvičení. Taky to nebude vidět, to mi věřte.
A když teď vím, jaká to byla dřina, abych vypadala, tak jak vypadám. Nejsem spokojená, jsem holka a my asi nebudem spokojené nikdy. Ale naučila jsem se radovat z každého pokroku, neženu se za dokonalostí z časopisů, ale ženu se za svým progressem. Například teď když jsem celou zimu dřela, vím že až si v létě vemu plavky bude to lepší, než kdybych se válela a dál se přejídala. Nebudu sice jak fitness girl z časáku, ale víte co? Je mi to jedno, já budu sama o sobě vědět, jak jsem makala a co vše jsem do toho dala. Maximum. A chci na sebe bejt pyšná, až se za pár let podívám na fotku, když jsem začínala. Jen vím, že to bude ještě dlouhá cesta a nestačí k tomu jedna návštěva fitka, nebo jeden zdravej oběd.

Snad se Vám článek líbil, malinko Vás motivoval a já přeju krásný den. :)

20 komentářů:

  1. Moc hezky napsáno - děkuji! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Připadá mi to jako kopie článku z minulého měsíce od Blanky Pilátové...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jsem si ten článek našla, protože jsem její stránku neznala. A Anonymní, četla si ten článek vůbec? Vždyť je to naprosto o něčem jiném, Blanka píše o tom, jak si myslela, že když shodila pár kg, že je najednou odborník a může všem radit, jak se mají správně stravovat a odsuzovat je, že to co jedí není naprosto fit zdravé. :-D Podobný je pouze název, ježiši.
      Veronika

      Vymazat
    2. Tak to se omlouvám, ale ani nevím, že nějaký takový článek psala. :D

      Vymazat
  3. No, jestli si chtěla hubnout, tak je nesmysl mít tepovku na extrem :-o hubnoucí tepovka je asi 70% z maximální.

    OdpovědětVymazat
  4. Skvelý článok ako vždy. Ja sa síce stravujem zdravo a cvičím už asi 5 rokov, ale až teraz som sa do toho dostala tak, že chcem poriadne spevniť postavu :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super pokrok, přeju Ti moc štěstí! :)

      Vymazat
    2. Tak to je super pokrok, přeju Ti moc štěstí! :)

      Vymazat
  5. Jak ja se tesim az odpadne maturita, prijimacky a scio testy budou hotovy - to budou prazdniny v gymu a uz se tesim na zmeny. Silovy trenink me bavi vic jak kardio, ale trochu me tlaci cas a matura, takze zatim jen doma s kilovkama, vlastni vahou a trx lekce ve fitku. Ale i tak - na to ze jsem se driv nehybala vubec jsem na tenhle pokrok hrda. :) Dost me inspirujes, dekuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to Ti přeju hodně štěstí, ale určitě to s přehledem zvládneš! :) Jsem ráda, že mohu inspirovat a pomáhat.

      Vymazat
  6. Pěkné počtení :) Mě běhání začalo bavit a pomalu začínám i tu posilovnu :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkný článek! :) Píšeš moc hezky! A můžu ti říct, že na sebe můžeš být pyšná, dokázala jsi opravdu hodně a už teď vypadáš úžasně, takže v plavkách to bude určitě super! (ale máš pravdu, my holky nikdy nebudeme spokojený :D) Každopádně díky za článek, opravdu pomohl. Taky se chci zase pořádně vrhnout na fitko a zvedat nějaký váhy! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, děkuju, děkuju! Krásnej komentář, kterej mě moc potěšil!

      Vymazat
  8. Myslela jsem si totéž. Zvlášt s tím druhým bodem. Pořád jsem obcházela kolem zrcadla a když nebyly vidět změny třeba po 14ti dnech, vykašlala jsem se na to. Pak to přešlo v omezování a trápení se s jídlem. Z toho jsem se pak taky dostala. Teď to beru jako součást sebe - miluju svůj životní styl, zdravá jídla, cvičení...-, ne jako něco, co musím splnit, abych vypadala dobře. Jednoduše jsem se takhle přeučila, jak chci žít! ☺

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14 dní je vážně krátká doba. :) Je super, že to miluješ a nebereš to jako omezování, nebo něco podobného. Jen tak dál!

      Vymazat
  9. Moc hezky clanek ;) jen se zeptat, jestli nemas zkusenosti s takovymito ponozkami http://eshop.endurancelab.cz/beh/ponozky-zerod-ultralight-performance-white-red.html stava se mi, ze mam po delsim behu puchyre. A i kdyz jsem zmenila boty tak porad:( nevim cim by to mohlo byt a co by mohlo pomoci. Diky

    OdpovědětVymazat
  10. Čauveees
    Chtěla bych se zeptat jestli cvičíš i tzv. Švába a zda by šlo k tomu něco říct. Předem děkuji :)

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥