Snow Grey Glitter Pointer

19. března 2016

PRAVIDELNOST A STŘÍDMOST, ZÁKLAD ÚSPĚCHU


Čauvec!

Neuvěřitelný! Konečně mám za sebou 14 dní strávených v práci bez jediného volného dne a na tenhle volnej víkend jsem se těšila víc, než když jsem byla malý dítě a čekala jsem na Štědrej den. A to mě vlastně ani nic "extra" nečeká, nemám plány. Krom fitka, srazu s kamarádem, vaření, pečení a hlavně jsem se nemohla dočkat psaní nějakýho článku pro Vás. Nestíhala jsem vůbec odpovídat na Vaše vzkazy, což se budu snažit přes víkend napravit a snad zvládnu natočit a sesmolit i nějaký video. Jsem fakt štastlivec za těchto pár dní volna a jsem plná pozitivní energie a skvělý nálady. Tak snad to bude vidět i v dnešním, motivačním článku.
Hodně dlouho jsem neměla příležitost, fakt si sednou k blogu a psát nějaký povídání pro Vás, dlouho tu nebyl žádný motivační článek, který vždycky píšu nejraději, protože tím nakopnu sebe a snad i Vás. 
Jako, abych byla upřímná, přijde mi, že takových článků tady mám asi tak milion a půl nejmíň a přijde mi, že nepíšu skoro o ničem jiném. Ale jelikož mi chodí hodně, ale opravdu hodně dotazů, které vypadají následovně : "Co bys mi poradila do začátku? Chci začít jíst jinak a nevím jak." Rozhodla jsem se o tom napsat článek, který budu vždycky posílat jako odpověď na tento dotaz, takže doufám, že Vám tento článek pomůže a trochu poradí, jak a co změnit, když chcete začít se sebou něco dělat.



Asi to nejčastější a s čím se nejvíc setkávám je to, že když už jste se rozhodli nejíst nesmysly, nevíte čím je nahradit a co vlastně je myšleno tím zdravým jídlem, který byste teď jako měli začít baštit. Někde čtete o tom, že nesmíte lepek, někde zase o tom, že nesmíte maso nebo ani gram sacharidů, někde zase, že ani náhodou nesmíte spolknout nic, co není přímo z bio farmy. A Vy pak máte akorát zmatek v hlavě a i když byste chtěli, nevíte čeho se chytit a jakou cestou jít. Já jsem celou dobu názoru toho, že člověk by si měl jídelníček nastavit tak, aby byl trvale udržitelný, klidně na celý život. Nejedná se o nějakou dietu na týden, kdy shodíte akorát svaly a zpomalíte si metabolismus. Teď jde o to, dát svoje tělo nějak do kupy a to znamená jíst, ale i to, že předtím, než něco sníte musíte trochu myslet.
Jsem názoru takového, že pokud chceš něco dělat se svou postavou, musíš zamakat nejdříve na jídelníčku. Pohyb je jen takový bonus, jak tělo vytvarovat, taková třešnička na dortu, ale když nebudete jíst tak, jak máte, nikdy nebudete mít takový výsledky, jako se správným jídelníčkem. 
Tohle je zrovna téma u kterého se mnou možná někteří nebudete souhlasit. Co se týče pravidelnosti jídla přes den, názory se v tomto hodně rozchází. Někdo jí 3 vetší porce za den, někdo jí 5x menší a já dokonce 6x. Je to vlastně hlavně o tom, jaký máte denní režim. A jak si to dokážete přizpůsobit. Někdo si prostě nemůže dovolit jíst takhle často kvůli práci, škole a tak dále. Ale zase se na druhou stranu zeptejte se sami sebe? Nejsou to jen výmluvy? Já sama to mám tak, že se mi střídají odpolední a ranní směny, v práci jsem 8 hodin na nohou, někdy se fakt nezastavím, lítám tam jak fretka, ale jakmile mám jíst, prostě si tu chvilku najdu a i když to do sebe naházím tak za půl sekundy, prostě to jídlo sním, abych neměla hlad a netrápila svoje tělo. Snídani si jdu připravit po probuzení, pak jím za 3-4 hodiny svačinu. Někomu to může připadat jako dlouhá doba, ale snídám si jak královna, takže si myslím, že tohle je to pro mě ideální doba na další jídlo. Pak mám další jídlo za 3-3,5 hodiny, což je oběd. Pak svačinu za další 2,5-3 hodinky a pak je většinou trénink. Když jdu cvičit, jím hodinu před, po cvičení si vypiju protein a večeři mám za další hodinku. Jako poslední jídlo mě čeká půl hodiny před spaním tvaroh. Takže moje rozpětí mezi jednotlivými jídly je zhruba 2-4 hodiny. Jím hodně, ale kdybych takhle nezačla jíst, nikdy bych se nezbavila přejídání a právě ta pravidelnost je v tom fakt důležitá. Člověka pak nehoní vůbec mlsná, nemá přes den hlad, necítí se tolik unavený a hlavně nakopává metabolismus. Ze začátku je to fakt náročný, zvyknout si na režim toho, že jíte fakt celý den menší porce. Je těžký zařadit to do svýho života, jídlo si připravovat dopředu, nosit všude s sebou krabičky s jídlem a tak dále, ale po čase je to automatický, zvyknete si na to a bude Vás to bavit. A jako bonus se budete cítit skvěle.
Pokaždý, když mi přijde od někoho vzkaz s tím, že maká, jak šroub, ale nevidí žádný výsledky, já vždycky toho člověka požádám o to, aby mi poslal svůj obvyklý jídelníček. V tom totiž většinou najdu to, proč se jejich progress neposouvá. Teď Vám prozradím mojí oblíbenou větu, kterou si vryjte do paměti, zapište si ji za uši a vzpomeňte si na ni vždycky, když budete mít tendenci zmenšovat porce, abyste nepřibrali. "JÍST ZDRAVĚ NEZNAMENÁ JÍST MÉNĚ, ALE LÉPE." Čtete blog holky, která si prošla za posledních 5 let snad všema možnejma problémama s jídlem, který existujou, takže co Vám teď napíšu, berte jako mou radu pro Vás, abyste jednou taky nemuseli řešit tyhle pekla. Jídlo si užívejte, pěkně si ho nazdobte, zkoušejte nový zdravý recepty a vykašlete se na to, abyste počítali každou kalorii. Kdybych já tenkrát na cestě za zhubnutím a vytvarováním postavy věděla, že můžu jíst takhle skvělý jídla jako jím za posledního půl roku, který jsou kolikrát mnohem chutnější, než jídla nezdravý, bylo by to tenkrát jiný. Jenže já si myslela, že můžu jíst jen kuřecí maso udělaný na páře a k tomu smradlavou brokolici. Bez gramu tuku, bez sacharidů. Je toho všude tolik, někdo si myslí, že jíst zdravě znamená jíst jen zeleninu a ovoce, někdo zase že může jíst v mekáči, ale že stačí pít jen detoxikační čaj a kila půjdou dolů. Já Vám dám teď možná tu nejlepší radu, jakou jste mohli ode mě dostat, protože ta mi právě hodně otevřela oči. Ono totiž stačí jíst tak, abyste neměli hlad, ale ani nebyli přejedení. V každém jídle mějte cca 20g - 30g bílkovin, ty Vás skvěle zasytí. K tomu přidejte nějaký sacharidy. Které? To se dozvíte v mém článku. A nezapomínejte ani na zdravé tuky. Začněte jíst kvalitně, ale jídla se nebojte. Berte ho jako prostředek k lepším výsledkům. Když budete jíst málo, tělo si nedokáže vybudovat sval, který je potřeba k tomu, aby Vaše tělo vypadalo lépe a naopak když budete jíst hodně, Vaše tělo si nebude vědět rady co s tím. Pokud ani přibližně nevíte, kolik byste toho měli sníst, zkuste se podívat na můj článek o bazálním metabolismu. A pokud Vás honí neustále mlsná a nemůžete to vydržet s Vašim jídelníčkem, máte furt tendenci jíst sladkosti a přejídat se, měli byste se zaměřit na to, že jíte buď málo, máte velké časové prodlevy mezi jídly, nebo třeba málo bílkovin. Protože když nemáte vyvážený jídelníček, poznáte to právě tak, že máte neustále na něco chuť. Ale samozřejmě, jsme jen lidi, občas na něco chuť prostě máme a jednou za čas si dát nějakou dobrotu nevadí. :) 

Takže jak teda začít? Vyměnit kvanta nesmyslů za rozumné množství kvalitních potravin a hýbat se, ale nejdůležitější je samozřejmě pevná vůle a motivace! :) Přeju hezkou sobotu a snad se Vám dnešní ukecaný článek líbil. :)

29 komentářů:

  1. Krásný článek, krásný tělo. Pecka! 💛

    OdpovědětVymazat
  2. Suprově napsané! :) a k tomu jako motivace ta tvoje luxusní postavička! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nemůžu než nesouhlasit. :) Dobře napsané, řečené a fotka bříška motivuje. Díky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda! :* Děkuju moc.

      Vymazat
  5. Aaa zisťujem, źe čeština je naozaj pekný jazyk. Najviac na celom článku sa mi páčilo ''když vás honí mlsná'', to je fakt super fráza!! My na to asi obdobu nemáme.. Samozrejme som článok čítala aj obsahovo a som Ti vďačná, že si ho napísala. Ja totiž (aj keď som v tomto názore asi naozaj sama) považujem cvičenie za 'dôležitejšie' ako stravu. Minimálne pre mňa osobne. Ale pripomenula si mi že by som naozaj mohla venovať stravovaniu sa viac.
    Barbora

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Já jsem ráda, že se Ti článek líbí. :)

      Vymazat
  6. Se zmíněnou větou se nedá jinak než souhlasit! :)

    Ivet - TheRightMe

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, moc skvělý článek :) Doufám, že za nějaký čas taky uvidím výsledky :( Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mockrát děkuju a jasně, že ano, jen musíš vydržet. :)

      Vymazat
  8. Můžu se zeptat, jaký tvaroh si dáváš na noc? A není to nijak škodlivé? Jestli se ti potom třeba špatně nespí, nejsi nafouklá, nebo něco podobného :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odtučněný. :) Proč by to bylo škodlivé? :D Je mi po něm normálně a neprobouzím se hladová. :)

      Vymazat
  9. Péťo jsi fakt skvělá! Já cvičím a zajímám se o zdravý životní styl už 2 roky, ale i to se dokázalo přehoupnout ve vážení pomalu denně a hlídání jídla až k záchvatovitému přejídání. Ale naštěstí to je už přes rok pryč, a já si uvědomila, že jíst se má opravdu s láskou. Není nic lepšího než si dát nějakou zdravou mňaminu, na kterou mám chuť a krásně si jí ozdobit. Cítím se skvěle, mé tělo se cítí skvěle a jako bonus to má vliv i na cvičení (po ovesné kaši se běhá doslova samo!) a mé tělo. Když to člověk začne brát s optimismem, je najednou všechno jiný :)
    Tvůj blog, recepty, fotky a celkově Ty je skvělý, hrozně ti přeju každičký pokrok a úspěch, protože si ho opravdu zasloužíš :)) Děkuju za každodenní motivaci a inspiraci, a měj se krásně!♥
    COCONUT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi hodná! Moc děkuju za krásnej komentář a úplně s Tebou souhlasím. :) Jsem ráda že se Ti na blogu líbí, já děkuju za podporu. :) :*

      Vymazat
  10. Bezva článek a krásná postavička :) chválím

    jennytailor

    OdpovědětVymazat
  11. Krásně napsáný článek a pro mě hodně inspirující v mém dalším pokračování za lepší postavou! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, jsem ráda, že malinko pomohl. :)

      Vymazat
  12. Peťo, chtěla bych se zeptat, zda jsi nepřemýšlela o tom, napsat článek, jaké svačiny do školy... vím, že už do školy nechodíš, ale mně už dochází inspirace, nechce se mi tahat 5 krabiček, ale zase nechci být celé dopoledne hladem :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový článek je super nápad, určitě brzo napíšu. :) Ale krabičky asi tahat budeš muset. Taky tahám jednu zvláštní tašku na jídlo. :D

      Vymazat
  13. Ahoj Peto, tenhle clanek je vazne bomba. Může se to zdat divný, ale ani ja poradne nevěděla jak správně jist. A vazne jsi mi hodně pomohla a nakopla. A tvoje postava? Pani! Je videt, že makas . Těším se na další takovyhle ukecany clanek :D <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Mockrát Ti děkuju! Jsem ráda, že jsem Ti pomohla. Jsi hrozně hodná. :)

      Vymazat
  14. Bože našla jsem tvůj instagram náhodným kliknutím a je to něco nádherného,všechno!
    Dokonalé napsané,nádherná fotka,tve schopnosi vyjadřování!!!Dokonalé!
    Mám otázku,email co máš uvedený na insta,je nato aby ti lidé psali o rady co zlepšit nebo aby ti posilali třeba své sestavené jídelníčky,cvičební plány a ty jím nato odpovidala?Vím trochu přiblblé,ale budiž ��
    Děkuji za odpověď:)

    OdpovědětVymazat
  15. Ja by som sa chcela spytat co si myslis o stravovani podla intermittent fasting?dakujem

    OdpovědětVymazat
  16. Ja by som sa chcela spytat co si myslis o stravovani podla intermittent fasting?dakujem

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥