Snow Grey Glitter Pointer

20. března 2016

NEDĚLNÍ POVÍDÁNÍ O TOM, JAK SE ZAČÍT HEJBAT


Dneska to bude zase motivační, fakt mě tyhle články baví psát, protože mám radost z toho, jak Vám povídání na tohle téma pomáhá a i mě to kolikrát hecne, když se mi zrovna nechce cokoliv dělat. Měla jsem sice dneska zveřejnit další výzvu, ale posunula jsem její zveřejnění na zítřejší den, tak snad Vám nevadí, že dneska to bude zase ukecaný. Mám hromadu času, takže mám na psaní klídek a můžu Vám sdělit všechno, co sdělit chci. :)

Tyhle články o tom, jak začít žít zdravě jsem měla v plánu dlouhou dobu. Jelikož jsem názoru takového (vím, že Vám to furt cpu :D), že nejdůležitější je jídlo a až pak cvičení, právě z tohodle důvodu jsem začala psát nejdříve o tom, jak začít s jídlem a až dneska se vrhnu na to, jak zařadit do svýho života cvičení. Což je možná i to, co většině lidem dělá ještě větší problém, než to, aby jedli zdravě a dodržovali nějaký jídelníček. Dokopat se k pohybu je občas vážně peklo a největší peklo je to, když na to nejste absolutně zvyklý. Právě proto jsem od novýho roku rozjela na mým blogu společné výzvy, které se týkají jak jídla, tak i cvičení, aby to lidi, kteří nejsou na pohyb zvyklý tak nějak motivovalo, že v tom nejsou sami. A v mnoha případech se společné výzvy opravdu vyplatili a díky nim si i někteří na pravidelný pohyb zvykli a už jim to nedělá vůbec žádný problém. Z toho mám vážně hroznou radost. Těm ostatním snad pomůžu tímto článkem. :)
Asi největší kámen úrazu pro člověka, který chce začít makat je to, že neví co cvičit. A úplně Vás chápu. Každý někdy začínal, takže je to naprosto normální věc, že prostě nevíte, co teď jako máte dělat na tý podložce, nebo s těma čínkama. Jestli máte cvičit doma, nebo musíte do fitka, jak dlouho cvičit a tak dále. I já to tak měla. Jediná moje záchrana byla ta, že jsem znala videa Blogilates na YouTube od sympatické Cassey Ho a to, že jsem chodila běhat. Teď cvičím přes půl roku, ale jen poslední zhruba 2-2,5 měsíce chodím pravidelně do fitka. Dřív jsem cvičila jenom v teple domova. :D Já jsem totiž měla hroznou fóbii z fitka. Nikdy jsem nebyla extra společenskej typ člověka a přímo mě užíraly pohledy lidí tam, protože jsem si za každou cenu musela vsugerovat, že čuměj, protože určitě cvičím jak dement. :D Tohle nesmyslný a absolutně zbytečný přesvědčení jsem poslední dobou úplně vypustila z hlavy a spíš ve fitku řeším to, co cvičím, než abych řešila lidi kolem sebe. A sama si na sobě vždycky všimnu, že mezi sériema čumím po ostatních jak puk, aniž bych si to uvědomovala. :D Dokonce už chodím do fitka i bez parťáka, za což jsem taky hrozně ráda, že nejsem na nikom závislá a můžu jít kdykoliv, kamkoliv a můžu si cvičit, co chci. :) Samozřejmě ale, že ve dvou se to lépe táhne.

No a abych se už dostala konečně k těm důležitým věcem a k tomu hlavnímu důvodu, proč tento článek píšu. Dovolte, abych Vás zase seznámila s mým oblíbeným moudrem, který si opět Vy co začínáte zapiště někam lihovkou na zeď, ať to máte pořád na očích. :DD "NENÍ DŮLEŽITÝ CO CVIČÍTE, ALE ŽE CVIČÍTE." Možná se Vám to zdá jako kravina, ale opravdu tohle je základ toho, jak začít. V začátcích není totiž důležitý zvednout 50 kilo na dřep, nebo udělat 100 angličáků bez pauzy, v tenhle moment je totiž nejdůležitější zvyknout si na nějaký režim a pohyb zařadit do svýho života. I delší procházka rychlou chůzí pro Vás může být ze začátku tréninkem. Hlavně pro lidi, kteří nejsou zvyklý na cvičení. Postupem času, až si zvyknete na to, že třeba 3-4x týdně věnujete hodinku něčemu, při čem si máknete a věřte tomu, že i u procházky rychlou chůzí se zadýcháte, tak až potom bych řešila nějaký tréninkový plán. Postupem času můžete přidat běh, nějaké posilování doma například z YouTube, kde toho najdete opravdu mraky. A i já tady na blogu se snažím přidávat nějaké tipy. Nejdůležitější je to abyste zvolili takový pohyb, který Vás bude bavit, než pravidelné cvičení začnete brát jako samozřejmost. 

Dalším fíglem, který mě ze začátku hodně pomáhal byl ten, že jsem si vyrobila můj "Workout kalendář" do kterého jsem si psala co jsem cvičila, kolikátý den cvičím, jak dlouho můj trénink trval a jak jsem se sebou spokojená. Lidem, kteří mají problém s tím donutit se zvednout zadek a máknout bych doporučila, aby si tréninky psali předem do kalendáře. Skvělý jsou taky odměny. "Když budu cvičit měsíc 3x týdně půl hodinky, koupím si ten skvělej kabát, co jsem viděla v H&M." (například). A za měsíc budete mít lepší tělo a jako bonus odměnu! No nezní to skvěle? :)
Nezapomeňte ale na to, zapisovat si reálné cíle. Takové cíle, které nemáte možnost splnit,Vás budou akorát demotivovat. Takovou chybu jsem dělala i já. Myslela jsem si, že na poprvé dám hned 5 kiláků běhu. Když jsem pak po pěti minutách od vyběhnutí z bytu byla rudá jak rajče a plíce jsem ztratila někde na chodníku, hned jsem to otočila domů a byla jsem akorát demotivovaná, že jsem to nedala. Příště už jsem si ale nastavila třeba cíl běžet 10 minut v kuse a naopak jsem byla happy, že jsem to dala. No když si vzpomenu na ty začátky, je to hezký, jak člověk vidí, v čem se zlepšil. :)


Jako dřív bych Vám asi poradila to, abyste si našli parťáka, ale pro mě je to něco, co se musí naučit člověk brát jako občasnou výhodu tréninku a nesmíte se hlavně na tom člověku stát závislý. Protože, když pak jednou nedej bože tenhle člověk přestane makat, bude Vás to akorát motivovat k tomu, aby jste to taky vzdali. Spolehněte se na sebe, makat chcete přece taky kvůli sobě. Samozřejmě je super, jít si zacvičit s někým, ale důležitý je to, že když to ten člověk vzdá, Vy nad tím mávnete rukou a půjdete makat sami.


Všechno to chce trpělivost, opravdu si nemyslete, že když poprvé obujete kecky a vyběhnete dáte hned 10 kilometrů, je dost možné, že po pár metrech už nebudete moct, ale věřte mi, že to bude jen lepší a lepší. Nebo že když budete poprvé dřepovat, zvládete dřepy hned se 100kg na zádech. Proto se tomu říká trénink. Trénujete, aby jste byli lepší, než trénink předešlý a o to jde. Vykašlete se na to, brát cvičení jako prostředek pro pálení kalorií, berte to jako prostředek k tomu zbavit se stresu a zdroj dobré nálady a lepších výsledků. A nezapomeňte, že ZADEK, KTERÝ CHCETE, NEZÍSKÁTE SEZENÍM NA ZADKU, KTERÝ MÁTE. 

Na závěr Vám přidám mé oblíbené kanály z YouTube, podle kterých můžete cvičit.







Snad se článek líbil a mějte krásný den!

15 komentářů:

  1. Opět krásný článek! Miluju tvé motivující články, protože mě vždy nakopnou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, proto je píšu. :)) Děkuju moc.

      Vymazat
  2. Skvělý článek, taky mám ráda motivační články, vždycky mě nějak nekopnou! Zvu tě ke mě na blog, právě tam probíhá Giveaway/jarní soutěž:-)

    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kouknu, děkuju za pozvání a komentář! :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Blogilates je pro začátek vážně asi nejlepší volbou. :)

      Vymazat
  4. Super článek! (ostatně snad jako vždy :) )
    Pravdivě napsaný. Já osobně mám spíš problém s časem. Nechci se vymlouvat, vím, že by tam ten čas udělat šel, spíš mám problém si to uspořádat. Do fitka chci v nejbližší době začít chodit, protože když je přítel pryč, tak nemám kde cvičit na zadek s váhou a tak.. Taky z toho mám trochu strach, ale jelikož tam půjdu poprvé s ním, tak to snad zvládnu.
    Hodně štěstí do budoucnosti a úspěchů! :)
    lifestylebygabrielle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :)
      Hele já to chápu, sama to občas nestíhám, ale chce to fakt udělat si třeba i rozvrh. :D Pak už si na to člověk zvykne a ani mu to nebude připadat nějak náročný. :)

      Vymazat
    2. Este niekedy cvičíš podľa videí doma, keď nie si vo fitku,alebo len podľa seba? :) Inak ja som našla skvely ytb channel Christine Salus ona ma báječné cviky - videá. :)

      Vymazat
  5. Až na to popsugar jsem cvičila podle všech. :) Jinak moc hezký článek.

    jennytailor

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý článek :3 Já se od začátku držím zatím Jillian, ale také bych chtěla někdy začít pravidelně chodit do fitka.. snad na to jendou budu mít odvahu :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak já to mám spíš naopak - miluju cvičení, zvlášť ve fitku, ale nemám vůli držet se zdravé stravy. A jsem za to na sebe akorát pokaždý naštvaná. Hlavně večer mě honí mlsná. Bez správný stravy to tělo nevycvičím do takový podoby. :-( Motivace mě ve chvíli, kdy mám chuť na prasárničky, opouští. Nemáš nějakou radu, jak začít být na sebe přísná v tomhle ohledu? :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Jako vždy, krásně napsáno! ☺

    Já si na fitko zvykám, naštěstí nechodím sama, ale třeba to taky jednou zvládnu!

    Cvičívám ale i doma, na Blogilates nadávám, nechápu, jak u toho stíhá ještě mluvit a pak jí děkuju a příště cvičím zase! ☺ Bolest, kterou miluju... ☺

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Je super, že jsi se hecnula chodit do fitka. :)

      Vymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥