Snow Grey Glitter Pointer

1. února 2016

COPAK PAPÁ PÉŤA

Zdravím!

Když jsem dneska přemýšlela o tom, co dneska napíšu za článek, došlo mi, že tu sice mám hodně povídání o tom co cvičím, ale s články o tom co jím, už to tak slavný není. Vlastně možná tu ani žádnej takovej ještě nemám a jelikož se mě na to často ptáte a ne všichni sledujete můj Instagram, kde moje papání skoro pořád přidávám, rozhodla jsme se Vám popsat, co do sebe naházim přes den já. :D Přes den jím po 2-3 hodinách a i když jsem si dřív myslela, že to nejde, teď už si prostě na jídlo ten čas najdu za každou cenu, jídlo nosím všude s sebou a už mi to ani nepřijde divný. :D Do práce nosím dokonce jednu plátěnou tašku navíc a to plnou krabiček s dlabáním. Občas je to s jídlem fakt náročný, myslím, co se přípravy týče. Někdy se mi prostě nechce po práci a fitku ještě vařit na další den, ale pak si vzpomenu, že díky tomuhle jídlu jsem se zbavila přejídání a našla k jídlu zase lepší vztah a hlavně jsem se ho přestala bát a naučila se si ho zase užívat a vychutnávat bez výčitek a hned mě to hecne k tomu jít jídlo připravit. Od nového roku jsem do jídelníčku zařadila dvě docela zásadní změny. Hecla jsem se k tomu jíst tuny zeleniny, s kterou jsem měla hrozný problémy, jelikož jsem ji od malička nenáviděla a po obědě už nejím sacharidy. Musím říct, že na obojí jsem si během 14ti dnů zvykla a teď mi to už přijde normální a nechápu, jak jsem bez tý zeleniny mohla žít. :D

Den odstartuju samozřejmě snídaní, tu si jdu připravit ihned po probuzení a je to vlastně taková moje motivace, abych se ráno vyhrabala z pelechu. Moje snídaně jsou z 99ti % případů většinou na sladký způsob. Nejradši mám ovesnou kaši na studeno, kterou připravuji z ovesných vloček, vanilkového proteinu a bílého jogurtu. Tyhle ingredience smíchám a ozdobím ovocem, ořechy, kešu máslem, sirupem a tak dále, podle toho na co mám chuť a náladu. Ovesná kaše je taková rychlovka a proto tuhle snídani volím hlavně když nestíhám. Včera jsem si zkusila udělat další rychlovku Mug Cake, kterou teď budu po ránu připravovat asi až do smrti, protože je to fakt největší dobrota a taky s tím není žádná práce. Když je víkend, ráda si dám na snídani víc záležet a udělám si třeba proteinové palačinky, nebo lívance. Hlavní pro mě je, abych měla snídani hezky nazdobenou, na to jsem docela magor. :D



Slané snídaně skoro nejím, protože slaná jídla jím pak po celý den, takže ráno si dám s chutí něco, čím si osladím život. :D Ale když už si teda tu slanou snídani někdy dám, určitě to jsou míchaná vejce se zeleninou a k tomu přikusuju nějaké knäckebroty, nebo nějaký zdravý chlebík.


Možná se budete divit, ale dopolední svačinu mám každý den stejnou a to v podobě Cottage sýru, knäckebrotů a zeleniny. Už jsem si na to hrozně zvykla a Cottage sýr mám hrozně ráda, takže mi to vůbec nevadí, jíst každý den stejnou dopolední svačinu, spíš naopak. Jako knäckebroty nejčastěji volím Freestyle s mojí nejoblíbenější sýrovou příchutí. Občas k tomu přihodím kousek eidamu dvacítky, nebo kuřecí šunky.



Obědy si většinou připravuji na 2-3 dny dopředu. Někdy si udělám rybu, ale nejčastěji kuřecí, nebo krůtí maso, které smíchám s tunou zeleniny. Jako přílohu volím nejradši Basmati rýži, celozrnný kuskus, celozrnný těstoviny, bulgur, jáhly, nebo si udělám hranolky z celeru. A když vážně nestíhám, prostě nějakou zeleninu a přílohu jen smíchám s tuňákem. Je to fakt podle toho, na co mám zrovna chuť a náladu. :D  A u mě je to hlavně o čase. V týdnu si většinou udělám nějakou rychlovku, ale o víkendu ráda zkouším nové recepty.





Tak a od oběda už se moje papání musí obejít bez sacharidů, nebo jako samozřejmě jich tam pár mám, ale jen ze zeleniny.


K odpolední svačině mám většinou dvacítku eidam, šunku, nebo dvě vajíčka na tvrdo s nějakou zeleninou.

Večeře u mě znamená kopa zeleniny, k tomu nějaký bílkoviny. Nejraději mám Mozzarellu k tomu rajčata, různé saláty s kuřecím masem a nějakou zálivkou nebo salát s tuňákem. Taky si dám ráda k večeři vajíčka na jakýkoliv způsob, i když u mě vyhrávají míchaná s kuřecí šunkou a cherry rajčátky. Občas si k véče upeču i placky plné bílkovin, jako náhradu pečiva. Recept na ně najdeš tady.



Jenže já jsem Péťa, která odjakživa ráda papá a proto mám i druhou večeři a to v podobě odtučněného tvarohu s proteinem. Už jsem to tu na blog psala tak milionkrát, ale napíšu to znovu. :D Tvaroh totiž obsahuje látku zvanou Kasein, kterou tělo dlouho tráví a proto je tvaroh ideální na noc, aby těch mých pár tvrdě vydřených mini svalíků v noci nestrádalo. :D Tvarohem zakončím můj projezený den a za půl hodinky po něm jdu na kutě.


Pokud mám samozřejmě cvičící den, ještě do jídelníčku patří moji milovaní pomocníci a to BCAA, které piju těsně před tréninkem a protein, který piju po cvičení. Tak a teď už je to komplet.

Je fakt vtipný, když si vzpomenu, jak jsem si myslela, že jíst zdravě znamená to, jíst oběd připravenej bez chuti na páře, nebo mít ke snídani bílej jogurt bez ničeho a svačiny pro mě neexistovaly. Zbytečný kalorie navíc, přece. :D A tyhle snažení se o zdravý životní styl střídaly období, kdy jsem jedla od rána do večera jen sladkosti a tučná jídla. Teď už jsem z toho venku a jsem šťastná. Jak vidíte, jídlo si můžete užívat a dopřávat si zdravý dobrůtky a můžu upřímně říct, že jsem s tímhle jídlem naprosto spokojená, cítím se skvěle a dodává mi energii a sílu po celý den. A co je hlavní? Vidím po něm výsledky, jídlo jsem se naučila zase milovat a přitom mi nepřijde, že bych se nějak musela omezovat, jen jím vyváženě, zdravě a neláduju do sebe nesmysly a o tom to je. :) Snad se Vám článek líbil a přeju hezký večer.

16 komentářů:

  1. Ty jídla vypadají naprosto skvěle. Opět super článek. Jsem asi trochu magor, ale ráda tímhle způsobem koukám ostatním do talíře. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, děkuju! :* Mě to taky baví, takže buď v klídku. :D

      Vymazat
  2. Hezké fotky. Já bych to asi snědla dřív, než bych to stihla vyfotit. :-)
    http://kniho.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D s tím problém nemám, spíš mi to vždycky vystydne. :D

      Vymazat
  3. Super článek! díky za inspiraci :)) pro mě je největší problém to odpoledne bez sacharidů, absolutně nevím, co jíst! Za trest! :D
    http://prikrylovatereza.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zelenina, zelenina, zelenina. Tím se zaplácneš tak, že ti ani nebude chybět pečivo a tak dále. :) Jinak moc děkuju.

      Vymazat
  4. Perfektní článek;)jen se chci zeptat kolik mas tak bílkovin nebo ja si taky dávám do kaše protein pak na svačinu jogurt nějaký maso protein po cvičení a na večeři mam cottage ale na tvaroh uz mi nikdy nezbydou makra to bych mela nejak 130B :/ nebo to nevadi? A ty cvičiš rano? Nebo večer;) ja vecee a nevim jestli dávat sacharidy kdyz zlevňují;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si je hlídám jen tak cca takže přesně nevím. :) Jak kdy, jelikož mám každý týden jinak směny. :)

      Vymazat
  5. Ty nejíš sacharidy ani po cvičení ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak oni jsou i nějaký sacharidy v bílkovinových potravinách a zelenině, ale že bych si dala talíř těstovin večer po tréninku to fakt ne. :)

      Vymazat
  6. super článek! chtěla jsem se jen zeptat, slyšela jsem, že bílá rýže není zrovna ideální, takže si kupuju hnědou. ty ale píšeš, že jíš rýži basmati, která je bílá, tak teď nevím, co si myslet :D je ok si kupovat oba druhy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechny rýže je dobrá, i když hnědá má víc vitamínů. :) Děkuju!

      Vymazat
  7. Nechápu, jak někdo vydrží nejíst déle, než 3 hodiny! :D Já jsem asi u od přírody nastavená, že jím skoro pořád a krabičky chodí taky všude se mnou! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, tvoje jídla vypadají úžásněě.. kde bereš ty nápady? já cvičím asi rok a půl a ted se mé pokroky zastavily, asi právě díky tomu, že uplně zdravě nejím.. né že bych jedla nějak extra nezdravě, ale prostě většinou jím na co mám chut a tak jsem se rozhodla změnit stravu... jenže.. kde vzít nápady co si uvařit a jak vědět co nakupovat.. to je pro mě jedna z nějtěžších věcí.. a poté se dokopat to ještě připravit :/ doufám,že se mi zadaří..

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥