Snow Grey Glitter Pointer

5. února 2016

ČÍNKY JSOU UŽ MOJE KÁMOŠKY


Teď bych chtěla sepsat článek, který doufám, změní pohled na cvičení lidem, kteří mají stejné názory, jako moje mamka. A i když se mnou někdo nebude souhlasit, já Vám to neberu. Víte, že tady na blogu popisuju jen to, co funguje na mě a je jen na Vás, jak s informacemi naložíte. Každý to máme jinak. :)

Skoro každý den, když se mamce chlubím s tím, jaký jsem odjela trénink mi říká, že ze mě za chvíli bude "Švarcenegr". :D Když táhnu na chatu čínky na posilování, říká mi kulturistko a když ji řeknu, jak mě bolej nohy po mém milovaném LEGS DAY a jak jsem na dřep zvedla zas o něco víc <3 odpoví : Hmmmm, radši mi to ani neříkej, ty budeš za chvíli samej sval a  nebude to hezký. :D Já vždycky akorát jen zvednu oči v sloup, zakroutím hlavou a musím to rozdejchat, abych se zbytečně nerozčilovala. Pak si vzpomenu, jak jsem se i já dřív bála posilovat, abych nevypadala jak Hulk, a odpovím, klídek mami, to bych si nemohla jít ani nezaběhat, protože by ze mě byl hned profesionální maratonec. :D 

Čtu to všude možně, chodí mi to do vzkazů a slýchám to furt někde ... "Bojím se posilovat se závažím, protože nechci mít velký, narvaný nohy a nechci zvedat čínky, aby moje ramena nebyla větší, než ramena mejch kámošů, no a tak dále." A já proto říkám, píšu a volám do světa. Ne, nebojte se činek, závaží, kotoučů, kettlebelů a bůh ví čeho. A z hlavy vyžeňte tenhle mýtus.


Ano, já Vás chápu, popíšu Vám teď moje tréninky, které jsem praktikovala na mých začátcích, jelikož strach z toho, že budu mít mega narvaný stehna a ramena, když zvednu jedno závaží byl hodně velký. Přišla jsem do fitka, vlezla jsem na pás, tam jsem byla půl hodiny, slezla jsem z pásu vlezla jsem na orbitrek, nebo jak se to jmenuje, tam jsem strávila tak 20 minut a na závěr jsem vlezla na rotoped a tak jsem byla tak 15 minut. A když už jsem vlezla mezi čínky, nebo stroje, tak jsem si lehla na zem a posilovala jsem břicho. :D
Absolutně nechápu, jak jsem to mohla zvládat, ještě když jsem neměla skoro žádnou fyzičku, ale teďkon by pro mě byl takovej trénink naprostá noční můra, jelikož dělat hodinu kardio, to by teď bylo za trest. :D I když, tenkrát to pro mě byl taky trest, nesnášela jsem to, teklo ze mě jak z vola a od první minuty mého ufuněného cvičení, jsem se modlila, ať už to mám za sebou.
Jenže, já ani nechtěla bejt vyzáblá tyčka, jak by z mého cvičení, které jsem dělala, možná někdo soudil. Já chtěla kulatej zadek a tělo zpěvněný, stejně jako chci teď. Ale teď už vím, jakou cestou se k tomu cíli dostanu mnohem líp.


Že se v tom teď někdo z Vás poznal? 

Hele řeknem si to narovinu. Předtím jsem sice posilovala, ale jen občas, a bez jakéholiv závaží, spíš jsem běhala, spíš jsem dělala tyhle tréninky, které bych teď zpětně nazvala noční můrou. Takže vlastně i kdyby se mi při posilování s vlastní vahou, které jsem dělala doma, tak nějak malinko chtělo zpevnit tělo a vytvořil se mi nějaký mini svalík, já ho hnedka sesmahla hodinou kardia ve fitku. Protože dovolte, abych Vás seznámila s jednou krutou realitou. Když děláte hodně kardia, nespalujete jen tuk, ale také svaly, ano, ty těžce vydřené svaly. Smutný co? 
Jo, možná jsem v tu dobu trochu zhubla, protože jsem kardiem spálila hodně kalorií, možná i nějaký ten tuk (ale to spíš jídelníčkem), ale rozhodně jsem nikdy tak cvičení nemilovala, jako teď a nikdy jsem se na sobě neviděla takové výsledky, jako když jsem začala cvičit se závažím. 


Holky, nejsme chlapáci.

Kluci možná po posilování rychleji rostou do objemu, ale je to díky tomu, že jejich tělo má hormony, které to usnadňují. Například nejznámější Testosteron. Naše tělo tohodle hormonu má cca 15 krát méně, proto silový trénink spíše zpěvňuje postavu a tvaruje, než aby nám po 14ti dnech narostly ramena, že neprojdeme dveřma. :D

Závaží, činky a tak dále znamenají svaly, svaly znamenají rychlejší metabolismus a ten větší energetický výdej. Takže jinak řečeno, posilování se závažím není jen pro fitness týpky, který chtěj postavu jak mojí mamkou zmíněný "Švarcenegr" :D, ale i pro nás slečinky, které chceme vysněnou postavu a jde nám o snížení tuku v těle a celkové zpevnění. 
Svaly, které posilováním vybudujete, Vám pomohou totiž k tomu, že přes den bude vaše tělo lépe spalovat kalorie, které putují právě z tukových zásob.

Jako samozřejmě, nechci tím říct, že teď musíte zvedat jen 200 kilo nad hlavu a že tenisky na běhání máte hodit do popelnice, ale chce to jít zlatou střední cestou. Můj trénink vypadá teď tak, že se 5 minut zahřeju, potom posiluju a nakonec většinou zařadím 10-15 minut kardia, nebo pár minut intervalového. Někdy mám dny, kdy jdu jen běhat, ale pomalým tempem a maximálně 40 minut a někdy mám naopak dny, kdy jen posiluju. A hlavně, když teď vidím holky, které přijdou do fitka a jsou jen v jeho kardio části, v duchu se raduju, že jsem já sama objevila lásku k posilování. 
Užívejte víkend a těšte se na články. :) 

20 komentářů:

  1. Sice cvičím jen doma, do fitka chodím spíš na TRX, ale mám alespoň menší činky (do začátku) a popravdě mě to baví mnohem víc než běhat jak blázen do spálení veškerý hmoty. Sice se výsledky dostavují pomaleji a nejsou tak viditelné, ale pořád mi to přijde lepší, než nic. :) jsem zvědavá kam se posunu cca za půl roku. O prázdninách to všechno začalo plaváním, něco jsem zhubla, a teď menší činky a je to paráda! :) Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TRX je taky super, furt je to posilování a je to náročný. :D Alespoň pro mě teda. Teď si chci v pondělí koupit TRX v lidlu, tak snad ho budou mít. :) Každej nějak začínal, nemusíš zvedat 83930 kilo, stačí malý váhy, těma taky potrápíš svaly. :)

      Vymazat
  2. Myslím si, že hodně lidí chodí do kardio části, protože tam nemůže nic zkazit. Jo, vypadáš blbě při běhu, ale běhat nebo dokonce stát na orbitreku/sedět na rotopedu umíme všichni. Ale jak cvičit s činkama nebo dokonce na strojích neumíme a proto do posilovací části tolik lidí nechodí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na internetu je tolik inspirace, tolik lidí, ktěří rádi pomohou, nebo stačí zaplatit první hodinu s trénérem. :) Není to tak složitý, jak to vypadá a hlavně všechno jde, když se chce. :)

      Vymazat
  3. Já cvičila od půlky srpna doma jen s vlastní vahou podle videí od Jillian Michels, potom jsem přešla na výborný hodinový HIIT, kde bylo střídavě cardio a posilování. Bylo to sice báječné, zpočátku jsem trochu změny viděla, ale potom už si tělo nějak zvyklo a zřejmě už to bylo málo, takže nějaké výrazné změny už jsem nespatřila. Od ledna chodím do fitka, dávám si na rozehřátí 10 - 20 minut cardio na pásu (podle toho, jak stihnu přijít do fitka před samotným tréninkem s trenérkou) a pak hodinu trénink většinou s trenérkou, který je převážně o posilování. Konečně jsem se dostala k činkám a cvičením se zátěží, ke kterým jsem doma opravdu přístup neměla a musím říct, že změnu vidím již po měsíci. Dnes jsem se podívala na svoje ruce a záda a nemohla jsem se vynadívat. Rozhodně můžu cvičení se závažím jen doporučit. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Sdílíme stejný názor. Taky si pamatuji, kdy jsem dělala hodiny kardia a neměla páru o tom, že vlastně dělám špatně a spaluji i svaly. O mém nedostatečném jídelníčku nemluvě..
    Teď stejně jako ty. Pět minut rozehřátí, 25-30 minut posilování, 10 minut na páse. A jsem spokojená :D

    Ivet - TheRightMe

    OdpovědětVymazat
  5. Veľmi kvalitný článok a zdieľam ten istý názor! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek.. Mám úplně ten samý názor, a bohužel moji rodiče mají podobné názory jako tvoje mamka :D Když se jim třeba pochlubím že jsem dala na dřep o nějaký to kilo navíc, začnou říkat ať to nepřeháním, ať nevypadám jak chlap apod... bože :D Ale takoví jsou asi skoro všichni rodiče.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas to člověka vážně demotivuje. :D Ale když pak vidím, jak se cpou smažákem a já baštím zdravě, naopak mě to nakopne, že pro sebe něco dělám. :)

      Vymazat
  7. Ahoj.
    Nejprve bych ti chtěla poděkovat za skvělou motivaci. Byla jsi jedním z důvodů, proč jsem se odhodlala vyrazit do fitka :) Nejsem nijak tlustá ale nějaký ty centimetry přes břicho a stehna bych do léta shodit chtěla. A teďka pár dotazů:D 1)když přijdu do fitka jdu na 10-20 min na pás. Tam se zahřeju a pak mám 45 min trénink s Flexi barem. Mám ještě potom tréninku chodit na pás nebo ne? 2) Na flexi bar chodim 1x týdně + 2x týdně TV (ale tam nic moc neděláme) + 1x týdně jsem chodila na pilates to teďka zase nahradim jízdou na koni (přes zimu jsem nejezdila) + máme psy, takže asi tak 2x týdně hodinová procházka. víc nestíhám kvůli škole. myslíš, že je možné aby se mi s tímhle povedla vyrýsovat postava? jinak se omlouvám za poněkud stupidní dotazy, ale jsem začátečník a nechci to podceňovat. PS: máš skvělou postavu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za motivaci nemáš zač. Jsem ráda, že mohu někoho inspirovat. :)
      Na rozehřátí stačí 5 minutek. :) No klidně můžeš jít ještě na pás třeba na 15 minutek, ale nemusíš po každé, stačí občas. Vyrýsovat asi ne, to je opravdu těžké. Ale zpevníš tím postavu. Ještě bych zařadila posilování s čínkami a občas i běh. A díky moc!

      Vymazat
  8. Tímto článkem jsem si hned představila moje kámošky ze školy a kecy typu: "Neposiluju, protože bych vypadala jako nějaká mužatka","Takové cvičení já dělat nebudu, narostly by mi svaly" :D Některým lidem to prostě nevysvětlíš..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň, že to víme my a můžem bejt rádi. :) :D

      Vymazat
  9. super blog a pro plno lidí i skvělá motivace..obdivuji lidi, kteří zvládnou u toho všeho psát ještě blog :-)...jinak já mám tedy trochu opačný problém. Jela jsem hodně dlouho silový trénink a miluju to, ale moje stehna začínala nabírat na objemu a nohy jsem začínala mít opravdu jak rambo namísto toho aby se spalovalo :-(...teď jsem teda zkusila přejít především na hiit, kardio a sil.trénink jen na ruce (ty zase naopak mají problém růst, ale není to tak zlý) :-)... a občas trénink na zadek, protože bez toho nemůžu být..nemá s tímto někdo zkušenost? Nejsem žádný začátečník ani ve cvičení ani ve stravě, ale budu ráda za nějaký případný názor nebo tip...díky a never give up :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju, někdy je to fakt časově náročný a nestíhám na blogu být tolik, jak bych chtěla, ale když se najde chvilka, hned sem vlítnu a snažím se. :) Tak mám radost z takových komentářů, jako je ten Tvůj. :) Na zadek jsou nejlepší dřepy, nebo zkus moje video, nedávno jsem jedno natočila. :)

      Vymazat
  10. Ahoooj,předem chci říct,že máš moc super blog a je pro mě velkou inspirací :-) nechtěla bys někdy napsat článek,nebo víc článků .. Co nejlépe cvičit v posilovně jako začátečník?:) nějáký článek,kdo popíšeš jaké cviky jsou nejlepší pro začátečníky a třeba kolik dřepovat a tak? :) bylo by to fajn :)

    OdpovědětVymazat
  11. Super článek, já dost často (když nemůžu do posilovny) dám aspoň nějaký gymball s činkami, který mi to dost ztíží, něco jako tu https://www.healthlife.cz/cviky-na-mici-s-jednoruckami/ ale není to komplet program, nechceš napsat něco komplexnějšího?

    OdpovědětVymazat

Moc si vážím každého Vašeho komentáře. ♥