Snow Grey Glitter Pointer

30. prosince 2015

NOVÝ ROK, NOVÝ TĚLO

start, Dream, and live image

Ahoj!

Blíží se nám Nový rok, blíží se nám 1. leden roku 2016 a určitě hodně z Vás plánujete změnit svůj jídelníček, začít na sobě makat a bojovat za lepší postavu, co to jde. Právě pro Vás věnuji tohle povídání o tom, jak vydržet a nevzdat to, protože právě to je nejdůležitější. Mnoho lidí totiž začne makat na plno, ale nadšení po 14ti dnech odpadne a zase najede do starého režimu, možná už se ti to stalo a tak čti moje rady, abys vydržela makat celý rok a k příštím Vánocům dostala tělo snů.
Jestli se Ti nepovedlo začít během roku a začátky jsi odkládala do "nekonečna" a větu typu : "Tak já začnu makat od pondělí, od novýho měsíce a podobně si za tento rok řekla tolikrát, že jsi to nakonec vzdala a odložila si to až na rok nový, tak právě teď to nastane! Teď už to prostě není kam odložit, smůla. :D

To nejdůležitější pro to, než začneš makat je určit si cíle, ale hlavně reálné cíle! Chceš shodit za rok 20 kilo? Jasně, proč ne. Chceš shodit 20 kilo za měsíc? Kravina. Musíš si určit něco, co jde splnit. Těch věcí samozřejmě může být více. Je to jen na Tobě a jen Ty sama si dokážeš určit cíle, u kterých víš, že Tě budou motivovat po celou dobu. Všechny si je někam napiš, někam kde je budeš mít furt na očích.

Dělej malé pokroky. Jsem zastánce toho, že všechno má svůj čas a to platí, i když chceš začít makat na své vysněné postavě. Myslím, že nejlepší bude jít na to pomalu a na každý nový zdravý pravidlo si nejdřív zvyknout a pak postupně nabalovat další a další. První týden třeba věnovat tomu, abys nejedla sladké, další týden věnovat dodržování pitného režimu, ale zároveň i těm sladkostem, třetí týden sladkosti, pitný režim a zas k tomu přidat něco dalšího, třeba 3x týdně si zacvičit. Takhle postupně přidávat nový návyky, protože ze dne na den změnit svůj nezdravý život na 100% zdravý a plný sportu není opravdu jednoduché a člověk to většinou vzdá, protože tolik změn nemůže vydržet. Mnohem lepší je dělat postupně malé krůčky, ale dát tomu všechnu snahu.

abs, goal, and ponytail image

Udělej si selfíčko v zrcadle před Tvoji proměnou. Nejlépe v oblečení, v kterém vynikne Tvá postava, takže asi nejlepší volba bude spodní prádlo. Težko bys asi změnu viděla, kdyby sis na sebe vzala péřovou zimní bundu a vytahaný tepláky na doma. :D Na fotce stůj přirozeně, ruce dej podél těla. Fotky bych udělala ze všech stran a pečlivě si je uložila. Makej na tom, ať fotka číslo dvě, kterou vyfotíš třeba za tři měsíce, bude s nějakou proměnou a ty na sebe budeš moct být pyšná. :)

Najdi si parťáka, alespoň do začátku, svět je velikej, cvičit a jíst zdravě je teď docela v módě :D, existuje mnoho sociálních sítí, takže pokud nemáš nikoho ve Tvém okolí, můžeš někoho najít právě takhle. Existuje mnoho skupin na fejsbuku, kde se lidé navzájem motivují a podporují. Na www.vinted.cz je mnoho fór na tohle téma a na Instagramu je toho taky až až. Kdo hledá, ten najde, ale myslím, že Ti to moc práce nedá a hned nějakou skupinu, nebo konkrétního parťáka ulovíš. :)

Vytvoř si sešit, deníček, diářek, složku v počítači, blog, nebo prostě cokoliv, kde budeš zapisovat svoje pokroky, svoje tréninky, svoje tipy a triky, který si někde pochytila, zdravý recepty a prostě si vyrob takovýho pomocníka. Je super mít přehled v tom, jak člověk cvičí, v tom co jí a mít to někde zapsaný černý na bílym, protože kdyby si to měl člověk všechno pamatovat, asi mu praskne hlava. :D

abs, goal, and health image

S novým životním stylem přijdou i nové, většinou nepříjemné komentáře od Tvého okolí. Někdo do Tebe bude rejpat, protože Ti závidí, někdo protože nedokáže pochopit zdravý životní styl. Musíš se naučit, že až se Tě někdo bude nechápavě ptát na to, jak to zdravý jídlo můžeš jíst, nebo proč jdeš do fitka v sobotu večer, místo toho, aby si se šla někam opít do klubu, vypust jeho otázky druhým uchem ven a buď na sebe pyšná, že jsi dokázala změnit svůj život a styl, jakým ho žiješ. Uvidíš, že za rok budeš úplně jinde, než oni. :) Nenech se takovými komentáři demotivovat. Nemusí to být komentáře a nechápavý přístup, jen od Tvých kamarádů, kolegů a tak dále, ale samozřejmě i od rodiny, což je asi nejhorší a já sama můžu říct, že toho rejpání do mýho způsobu stravování a cvičení mám doma nad míru. Ze začátku to pro mě bylo hodně těžký, ale teď už si říkám, že jsem na sebe pyšná, když u telky papám zdravou véču po cvičení, zatímco se všichni cpěj smažákem. :)))

Je jasný, že postupem času u Vás možná přijde krize a Vy ztratíte motivaci v tom, bojovat za lepší postavu dál. Na takovou fázi je nejlepší mít motivaci i v ostatních lidech. Hodně motivace jsem našla na Instagramu, na internetu sleduju hodně blogů, nebo na Tumblr projíždím motivační obrázky. :) Je toho vážně kupa a doufám, že i můj blog Ti bude po celý rok dávkou motivace a inspirace. Snad článek pomohl a já Vám přeju šťastný Nový rok! :)

1. prosince 2015

CO TŘI MĚSÍCE DALY, CO VZALY

fitness, progress, and inspiration image
Chtělo by to nějakou fanfáru, nebo něco takovýho, jelikož dnešek je pro mě docela významný den. První tři měsíce, co jím podle jídelníčku a co cvičím jsou za mnou a já jsem tak happy. :D Vím, že to je jen začátek a ještě je hodně dlouhá cesta přede mnou, ale jak se říká, začátky jsou nejhorší a já jsem ráda, že jsem se do toho dala a přestala jsem usínat se slovy "od zítra začnu, slibuju." Takže hlavně neberte článek jako nějaký chlubení či podobně, i když to tak asi možná bude vypadat. :D